Saturday, December 25, 2010

Memang Sah, Parti Pas Parti Peminta Sedekah !!

"Seronok juga kalau hari-hari dapat duit banyak ni. Tak payah keja kuat-kuat."
Pok Nik berdoa, "Ya Allah, bukakanlah pintu hati rakyat-rakyat Malaysia ni supaya menderma pada Pas, apa saja, duit, harta, apa-apa saja lah."

Salam, Salam 1 Malaysia.


Dari GOMBAK Al Kisahnya. Pas berhasrat menghimpunkan ahli-ahlinya untuk program ulang tahun ke - 15 parti itu. Tapi yang menjadi penghalangnya ialah duit, duit. Maka dengan itu terpaksalah Pas mengarahkan juak-juaknya mengutip derma (minta sedekah). Amalan minta sedekah ini memanglah amalan yang dipraktikan oleh Pas dari dulu lagi. Mereka tak pernah merasa malu dan segan. Kita boleh lihat disetiap kawasan Masjid/Surau dan di shopping komplek, mereka-mereka ini (Pas) berdiri dengan memegang tabung dan merayau orang ramai untuk menderma.

Bagi menyemarakan sambutan ke - 15 Pas kawasan Gombak ini, pelbagian pengisian dan agenda dirancangkan untuk memeriahkan dan memperingati sambutan tersebut termasuk Program Temasya Sukan Rakyat Sabtu ini, di Taman Greenwood.

Menurut Pengarah Programnya, Normazali Zainal, sambutan ini dbuat adalah satu usaha menghimpunkan beberapa ramai ahli Pas kawasan Gombak untuk meraikan ulang tahun ke-15 selain melahirkan ahli yang sihat produktif dan bersemangat juang untuk kemenangan Islam.

Untuk menjayakan program tersebut, katanya Pas Gombak memerlukan sumber kewangan yang agak besar. Maka dia merayu kepada syarikat dan individu tampil untuk menyalurkan sumbangan dan seperti biasa sumbangan boleh di salurkan terus ke akaun Maybank No: 564799108309 atau sumbangan berbentuk cek atas nama, Pas kewangan Gombak atau sebarang pertanyaan hubungi talian : 013-2740636.

ULASAN IBM : Persoalannya kemanakah duit derma dan sumbangan yg telah dikutip disalurkan ? kata untuk tujuan Program tersebut, tapi akhirnya tak sampai. Itulah sedikit sebanyak info yg saya dapat dari beberapa ahli-ahli Pas (Gombak) yang telah keluar parti kerana dah muak dengan perjuang Pas yg telah lari dari landasan asal sebenarnya. Ada juga pengutip-pengutip derma tersebut yang mempunyai kereta besar. Dari mana depa dapat duit tu ?...kepada juak-juak Pas fikir-fikirlah sendiri......jangan merempat dan minta sedekah di negara sendiri. Yang untungnya Parti DAPigs yang Pas puja dan puji sekarang.......WA..

2 comments:

  1. Biarkah dia orang punggut derma. Kalau ada lebih, hulur-hulurlah sikit kat PRK Tenang. Pas Johor pun tengah sebok cari sumbangan untuk di berikan kepada petugas piliharaya di Tenang kelak.

    agbr47: Boleh tahan publisiti IBM. Siap a/c no dan no tel.

    ReplyDelete
  2. Salam. Info yg saya dapat. Ada sesetengah pungutan derma tak sampai kepada Pas di situ. Entah kemana hilangnya. Dgn erti kata lain, wang derma tersebut tidak di audit. Tukang pungut main bagi je. Itulah kerja depa.... Hehehe..atas ikhsan dari rakan-rakan di gombak saya dpt info penuh ni....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...