Sunday, December 19, 2010

Polis Pun Manusia Biasa, Bukan 'Superman'..

"Kami juga manusia, Polis bukan 'Superman' "- Tun Hisan


- "Kami bukan Superman, polis pun datang dalam kalangan komuniti juga, sebab itu kita mahu masyarakat bersama-sama membenteras jenayah," kata Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah.
Beliau berkata demekian ketika merasmikan Karnival Pencegah Jenayah anjuran Ibu Pejabat Polis Daerah Subang Jaya dengan kerjasama beberapa agensi swasta di sini semalam.
Menurutnya selain program cegah jenayah, pihaknya akan memberikan penumpuan di kawasan panas jenayah melalui konsep payung yang pertama kali dilancar di sini.
"Jesteru kita mahu masyarakat bersama-sama membantu polis dalam menurunkan kadar jenayah.
"Konsep payung ini diperkenalkan kerana kita tahu payung adalah pelindung kepada matahari dan hujan. disebabkan itu kita mahu polis jadi pelindung kepada masyarakat setempat," katanya.
Sementara itu beliau berkata, pihaknya amat memerlukan maklumat awal yang mana ia boleh terus dimaklumkan pada pusat kawalan daerah yang beroperasi 24 jam.

# IBM : Kerjasama di antara pihak polis dan orang awam, amatlah di perlukan bagi membentaras jenayah. Memang apa yg disarankan oleh Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan, adalah benar belaka.......mari kita ramai-ramai hulurkan bantuan, beri maklumat, moga kadar jenayah di negara kita akan berkurangan......

2 comments:

  1. NAK ULUR MAKLUMAT APA KEJADAHNYA.. POLIS TANGKAP ADA PUAK2 BEBASKAN DAN MENJADIKAN PENJENAYAH INI 'HERO'.. JAWAP WAJIB ISU TEKNIKAL MEKA DI BEBASKAN, JIKA KES TANGGUH2 LAMA2 MANGSA PUN MALAS NAK GI MAHKAMAH TERUTAMA KAUM CINA.... SIAPA YG AJAR CARA NAK BUANG KES.. JIKA JENAYAH BANYAK SIAPA UNTUNG... HABAK MAI.. KAUM KERABAT MEREKA JUGAK, ..MODAL AIR LIUR AJA..POLIS DAPAT APA? DAPAT MAKI HAMUN..JIKA POLIS TAK BUAT KEJA PUAK2 YG MAKI POLIS TU LEH SELAMAT KE HARTA BENDA DAN NYAWA MEREKA.. MEREKA NYENYAK TIDUR SEBAB SEBAB POLIS BERKEJA.. JIKA POLIS TAK KEJA.. RUMAH MEKA SAH DI BAKAR, BINI ANAK SAH DILIWAT, GEDUNG PENIAGAAN SAH DI CEROBOH/CURI DAN DIBAKAR...PELIWAT SAH KENA SULA DENGAN BATANG COTA..APA PUN TAHNIAH KP SELANGOR..

    ReplyDelete
  2. Salam. Itulah yg dikatakan habis madu, sepah dibuang. Segala pengorbanan polis, sepatutnya dihargai. Kerjasama membentras jenayah bersama polis, amat di galakan....nyawa setiap anggota polis bak telur di hujung tanduk, di tembak atau menembak.?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...