Friday, August 5, 2011

Pok Nik takut mati, nafi ada barah

[DARI MEJA IBM] :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Nak ketawa teman bila baca surat khabar semalam. To guru Nik Aziz dah mengelabah, dia menafikan sekeras-kerasnya dia ada mengidap 'barah'. Sebelum ini sebuah blog telah menyiarkan berita bahawa Nik Aziz mengidap penyakit 'barah kelenjar'.

Menurut Nik Aziz, kesihatan beliau pada masa ini amat baik dan boleh menjalani ibadat puasa. Kesimpulannya, samada Nik Aziz ada menghidapi barah ke apa ke, kenapa dia risau?..takut mati ke?. Itulah apabila terlalu banyak membuat dosa kepada rakyat, fitnah sana, fitnah sini, maki hamun orang, cakap putar belit, maka terimalah hakikatnya bahawa Allah s.w.t akan murka.

Tapi...orang tua ni memang tak di makan saman. Mangkin tua mangkin menjadi-jadi perangainya. Nak katakan dia nyanyuk, marah pulak dia nanti. Harap-harap, dan besarlah juga harapan pengikut-pengikut fanatik Tok guru ni agar dibulan Ramadhan ni, guru kesayangan mereka ini agar kuncilah mulut tu sikit. Malu kat orang. Sebagai seorang yang bertaraf ulama, janganlah berbohong di bulan Puasa ini dan janganlah cemarkan Penghulu segala bulan ini, iatu bulan Ramadhan. Ikhlas dari saya : IBM

2 comments:

  1. ulama sentiasa menjaga kelakuan dan pertuturannya....bukan cakap sebarang...doakan orang sebarang....buat perjanjian sebarang...dan satu lagi ulama adalah pewaris nabi....jadi kalau nak jadi waris nabi tu ...banyak kriterianya....bukan setakat nak ceramah saje pagi petang siang malam...hablum minnallah hablum minnas harus di jaga sentiasa...fikirkanlah....

    ReplyDelete
  2. Salam.
    Jejakazman.....

    Memang betul. Itulah ciri-ciri seorang ulama. Tapi mereka2 yg mengelarkan diri mereka sebagai ulama seperti org2 Pas ni, langsung tidak menunjukkan yg mereka ini sebagai seorang ulama. Segala percakapan, tomahan dan apabila berceramah segala ayat2 yg keluar dari mulut mereka tidak menunjukkan mereka seorang ulama.

    Malah, mereka mengada-adakan cerita semata-mata utk mendapat sempati dari rakyat demi utk kepentingan politik sempit mereka.

    Kepada penyokong2 fanatik yg bergelar ulama ni, fikir-fikirkanlah panjang, siapa yg anda semua puja dan diagong-agongkan. Hanya tuhanlah yg sepatutnya kita agong2kan...bukan ulama semak yg byk menyesatkan umat Islam negara ini. WA.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...