Thursday, December 2, 2010

Berita Gembira : Lebih 44,000 Unit PPR Akan Dijual

"Kita serius nak tolong rakyat." - Raja Nong Chik

KUALA LUMPUR - Sebanyak 44,146 unit rumah di bawah Program Perumahan Rakyat Majlis Tindakan Ekonomi Negara (PPR MTEN) dan Perumahan Awam (PA) Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan di jual.
Menteri Wilayah Perseketuan dan Kesejahteran Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, semua penyewa sedia ada di PPR MTEN dan PA DBKL, layak ditawarkan membeli unit berkenaan.
"Kerajaan dengan kerjasama beberapa Bank bersetuju menyediakan tiga keadah pinjaman kepada pembeli layak, yakni skim pinjaman biasa, skim pinjaman bersama dan skim pinjaman dua generasi bagi memudahkan bakal pembeli membiayai pembelian rumah tersebut," katanya dalam jawapan bertulis kepada Wee Choo Keong (Bebas-Wangsa Maju) yang bertanya mengenai jumlah rumah pangsa PPR di Kuala Lumpur yang sedang disewa dan akan dijual serta kriteria pemilihan rumah berkenaan.
Raja Nong Chik berkata, bagi pembeli layak tetapi tiada pendapatan tetap, Skim Jaminan Kredit Perumahan turut disediakan.
Selain unit rumah untuk dijual pada masa kini sebanyak 28,865 unit rumah PPR MTEN dan 22,144 unit PA DBKL yang sedang disewakan - Bernama

# IBM : Alhamdulilah. Ini menunjukkan Kerajaan BN begitu prihatin terhadap rakyat yang bermasalah untuk membeli rumah. kini telah terjawab. Inilah komitment kerajaan kepada rakyat. Terima kasih. Terima kasih Kerajaan BN....!
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...