Friday, December 3, 2010

Hilang Keyakinan Pada Anwar Punca Zaharin Keluar PKR

Datuk Seri Zaharin bersama kepimpinan (Dato' Ikhwan Salim, baju gelap) UMNO Bhg PJU


Diantara ahli-ahli yang hadir, termasuk Ketua Puteri PJU (tengah).



Begitu asyik mereka mendengar ceramah Datuk Seri Zaharin

Datuk Seri Zaharin sedang menyampaikan ceremah beliau.

Ceramah Isu Semasa Bersama Datuk Seri Zaharin Hashim Di Petaling Jaya Utara Edisi Selamatkan Selangor Darul Ehsan (SSDE)

PETALING JAYA UTARA - Beliau mengucapkan terima kasih kepada kepimpinan UMNO Bahagia Petaling Jaya Utara kerana menjemput beliau untuk memberi ceramah (penerangan) isu semasa berkaitan dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan menjurus kepada perletakan jawatan beliau di dalam parti PKR dan seterusnya keluar parti.
Antara sebab-sebab beliau keluar parti :

Keputusan itu adalah kemuncak krisisnya dengan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang baru-baru ini didakwanya cauvinis dan berfikiran komunis.

Guan Eng pula telah menafikan dakwaanya Zahrain.Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim pula backing Ketua Menteri itu.Zahrain telah diarah mengadap Jawatankuasa Disiplin PKR.

Dalam pilihanraya umum Mac 2008 Zahrain menewaskan calon BN-MCA Ooi Siew Kim dengan majoriti undi 11,029 undi.Beliau dapat 27,618 undi manakala Ooi 16,589.Zahrain ialah bekas Pengerusi PKR Pulau Pinang sebelum digantikan oleh Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Dr Mansor Othman.

Di Pulau Pinang dari 13 kerusi parlimen ,Pakatan pembangkang menang 11 kerusi.Dua kerusi yang dimenangi BN ialah Kepala batas dan Tasek Gelugor.

Dalam sidang akhbar berkenaan,Zahrain mempertahankan dakwaannya terhadap Guan Eng.

"Amalan Guan Eng dan konco-konconya, bukan sahaja bersikap angkuh dan tidak boleh menerim teguran dan kritikan, malahan mereka menyalahgunakan kuasa untuk kepentingan politik sempit DAN agenda jahat mereka," katanya.

Beliau juga menegaskan sudah hilang kepercayaan pada Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim walaupun sudah mengenali mantan timbalan perdana menteri itu secara peribadi lebih 30 tahun.

Menurutnya PKR sendiri sudah tidak lagi memperjuangkan ' reformasi ' sebenar yang dicanangkannya.

"Saya telah melakukan apa yang terdaya dalam kemampuan saya untuk mencegah kemungkaran besar yang berlaku di peringkat kepimpinan PKR, namun semua bantahan dan teguran saya diremehkan.

"Sebaliknya, mereka bertindak menyingkir dan meminggirkan saya dengan tujuan untuk menghapuskan suara teguran dan kritikan dalam PKR tanpa menghormati hak asasi kemanusiaan, hak membela diri dan prinsip keadilan yang mereka laungkan selama ini," katanya.

Katanya beliau juga sudah hilang keyakinan pada perjuangan pakatan pembangkang.

Zahrain mendakwa pakatan pembangkang tidak akan bertahan lama.

Katanya beliau tidak mahu jadi sebahagian dari kumpulan yang memusnahkan negara,bangsa dan agama.

Dakwanya orang macam Guan Englah yang akan memusnahkan pakatan.

Zahrain berkata terpulang kepada ahli parlimen lain untuk membuat keputusan keluar PKR jika tidak lagi berpuashati dalam pakatan rakyat.

Beliau yang pada mulanya hanya bersedia menjawab dua soalan selepas membaca kenyataan akhbar tiga halaman mengenai tindakan keluar parti terpaksa mengalah soalan demi soalan yang diajukan lebih 40 petugas media yang hadir.

Malah ketika seorang wartawan bertanya tidakkah tindakan itu 'lompat parti', Zahrain secara sinis berkata, "16 September itu apa ?".

Beliau merujuk rancangan Anwar menawan Putrajaya melalui pintu belakang dengan berusaha membeli 30 wakil rakyat BN.

"Saya sendiri masa itu percaya satu perubahan besar akan berlaku," katanya.

Rupa-rupanya Anwar adalah seorang kaki temberang, pembohong dan licik orangnya. Anwar, katanya memang bahaya kepada orang-orang Melayu dan negara. Segala keyakinan beliau kepada Anwar selama ini berakhir dengan tingkah laku Anwar terlalu mementingkan diri sendiri. kononnya, baru-baru ini isteri Anwar, Datin Seri Wan Azizah mengatakan 'Anwar anugerah tuhan'.

Zahrain juga menjelaskan, beliau tak mahu pening kepala terus kekal dalam PKR tiada demokrasi dalam parti itu apabila tiada lagi hak bersuara malah kritikan dan teguran beliau dibalas serangan dengan tidak tentu hala.

Beliau menyeru ahli-ahli UMNO supaya bersatu, perjuangankan hak-hak orang-orang Melayu yang mana kini kian terhakis disebabkan oleh perbuataan Anwar yang mempermainkan isu 'Ketuanan Melayu'. Insyallah, katanya jika Melayu UMNO bersatu, di PRU yang akan datang UMNO/BN akan mendapat kemenangan yang besar.


# IBM : Memang berpuas hati segala apa yang di sampaikan oleh Datuk Seri Zaharin. Walaupun menjadi ahli Parlimen bebas, tapi beliau berjanji akan tetap kehadapan mempertahankan hak-hak dan nasib orang-orang melayu, khususnya di Parlimen beliau. Menjadi ahli Parlimen bebas, ada kebaikannya. Dia bebas bergaul dgn rakan-rakan dari PKR, PAS yang kecewa dan menasihati mereka supaya meninggalkan parti mereka. Jadi penghasut, katanya berseloroh......






Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...