Friday, February 24, 2012

22 Janji Belum Ditunai. Rakyat Akan Tukar Kerajaan Kelantan Di PRU ke-13!!!

RAKYAT Kelantan bukannya bodoh. Mereka tidak rela ditipu lagi. Janji demi janji yang Pas janjikan, tapi, HAMPEHH!!...masih belum ditunaikan. Kini, rakyat Kelantan bernekad akan menukar kerajaan Pas kepada Barisan Nasional (BN), kerana mereka tahu hanya kerajaan BN sahaja yang boleh mengubah cara hidup rakyat kelantan.


Melalui Gerakan TUKAR, sebuah badan yang menggabungkan sekumpulan Badan Bukan Kerajaan (NGO) di Kelantan, Rabu menuntut kerajaan negeri pimpinan Pas supaya menunaikan 22 perkara yang dijanjikan kepada rakyat sebelum ini.

Pengerusi Gerakan TUKAR, Kamarudin Mohd Kasim, berkata 19 daripada 22 perkara yang dituntut itu adalah janji Pas yang terkandung dalam manifesto pilihan raya umum parti itu yang lepas manakala tiga lagi adalah berkaitan isu politik semasa.

Menurut Kamarudin lagi, kesemua tuntutan tersebut akan diserahkan kepada kerajaan negeri dalam masa terdekat ini dan jika masih gagal menunaikan janji, kami bersepakat memberi mandat kepada Barisan Nasional pada pilihan raya umum ke-13 nanti, katanya pada sidang akhbar di sini Rabu.


Kamarudin berkata penduduk Kelantan telah memberi tempoh 22 tahun kepada Pas untuk memerintah tetapi tidak ada perubahan besar dilakukan malah masalah asas pun masih tidak dapat diselesaikan.
Beliau berkata antara janji yang dituntut untuk ditunaikan ialah anak negeri Kelantan diberi keutamaan dalam pentadbiran kerajaan negeri dan semua wakil rakyat di negeri itu hendaklah daripada kalangan anak-anak tempatan manakala barisan kepimpinan kerajaan Pas dikehendaki mengiystiharkan harta.
Apa komen Tok Guru dalam hal ini?...kita tunggu respon dari Tok Guru adakah beliau beranai menyahut cabaran ini. 22 janji tu, bukannya sikit...boleh ke Pas tunaikan?..sama-sama kita tunggu. Sekian.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...