Sunday, February 5, 2012

PAS Nak Rebut Zahid Pulak?. Aduhhh..Memang PAS Parti Murahan, Parti Jalanan...KahKahKah...

APA nak jadi dengan Pas ni?. Muka macam 'Mr Failure' ni pun depa nak tawarkan untuk bertanding mewakali Pas dalam PRU ke-13 nanti?. Hehehehe....Pas memang dah gila, nyanyuk, dan ketandusan calon bagi menghadapi PRU akan datang. Mereka akan ambik siapa saja untuk jadi calon. Pas sudah jadi parti 'cacamarba', dan sudah hilang pendoman.


Boleh caya ke pada si Zahid ni, dan boleh menang ke kalau dia tanding atas tiket Pas?. Orang macam Zahid ni yang tidak mempunyai kredibiliti, wawasan, tamak dan pemabuk, Pas nak jadikan calon?..kah..kah..kah....ketawa beso IBM. Betulah apa yang dikatakan oleh Bekas Exco Selangor yang Pas singkirkan, Datuk Dr Hasan Ali. Pas sudah lari dari perjuangan asalnya. 

Itu sebab, Datuk Dr Hasan membuat keputusan tidak membuat rayuan kerana beliau mempunyai 9 sebab mengapa beliau menolak Pas. Berbalik pada al-kisah si Zahid ni. Dulu, menjadi Menteri penuh di dalam kerajaan. tiba-tiba entah apa masalahnya, hujan tidak ribut pun tidak, beliau meletakkan jawatan dan keluar dari Umno. Kemudian beliau menyertai parti PKR. di pendekkan cerita, riwayatnya bersama PKR pun tidak lama, bercerai talak 5.

Dan kini, setelah dapat merebut dan menjadi Presiden Parti Keadilan Insan Tanah Air (KITA), pun jodohnya tak panjang. KITA akan dibubarkan. Itulah yang heboh diperkatakan sejak kebelakangan ini. Punca KITA dibubarkan kerana ianya tidak berfungsi, tidak ada pendoman, tiada punca kewangan yang kukuh untuk bergerak, maka sudah wajarlah KITA dibubarkan, kata Zahid. Boleh ke terima ke alasan-alasan tu?

Bagi pandangan IBM yang cetik ni, yang sebenar-benarnya, Zahid sendiri tidak menunjukkan beliau mempunyai ciri-ciri sebagai seorang pemimpin, tidak berwawasan dan mempunyai moral yang kurang baik, samalah seperti bekas rakan baiknya tu yang berangan nak jadi Perdana Menteri. Tak payahlah IBM sebutkan namanya, kerana anda semua pun tahu siapa.

Oleh itu, apabila IBM dengar Pas nak tawarkan Zahid untuk menjadi calon mereka di PRU yang akan datang ni, IBM ketawa beso, terbahak-bahak. Tak ada ke calon lain Pas ooi. Adakah si Zahid tu calon boleh menang?. Apapun, terpulanglah pada korang. Itu hak engkau orang. IBM hanya rasa lucu sikit, kerana sebuah parti yang kononnya memperjuangkan agama Islam, masuk syurga kiranya jadi ahli Pas, tiba-tiba nak ambik calon yang macam tu. Pas..oh Pas. HAMPEHHH. Sekian.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
                   ______________________________________________

2 comments:

  1. Kah kah kah.....bukan tak tau Parti PAS ni umpama longkang jee..apa juga yang mengalir akan diterimanya..sama saperti Nuar brahi dulu..dulu dikutuk dihina dan dicerca dengan perbagai gelaran serta dulu mereka juga dihina oleh Nuar brahi tetapi pabila ..banjingan ni melawan arus..PAS dengan senang hati menerima serta sanggup menjadi barua pula..kah kah kah...idup PAS

    ReplyDelete
  2. Salam Anak Lenggong,
    Memang betui tu. Pas umpama parti longkang. ditutup mc mana pun bau busuk longkat tu tetap ada. Dan, apa yang IBM tuliskan di atas tu, ada logiknya kerana Pas sudah lari dari perjaungan asalnya.

    Apapun, kita tunggu dan lihat di PRU k3-13 yg akan dtg ni. Apakah nasib Pas begitu baik dan di terima oleh rakyat?..Pas..memang HAMPEHHHHH...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...