Saturday, February 18, 2012

Sabah Bukan Negeri Termiskin, Tapi Kelantan 'YES', Kata PM...

NAJIB Tun Razak diiringi Musa Aman bersalaman dengan orang ramai ketika tiba untuk merasmikan Mini Estet Sejahtera (Mesej) Akuakultur Kampung Nala, Tungku, Lahad Datu, Sabah, semalam. 

Perdana Menteri berkata, Sabah kini bukan lagi negeri termiskin di Malaysia, sebaliknya ia berada pada kedudukan pertengahan antara kaya dan termiskin, jauh mengatasi Kelantan yang tercorot. Datuk Seri Najib Tun Razak menjelaskan, berdasarkan situasi semasa, ditambah dengan pelbagai perancangan jitu kerajaan Barisan Nasional (BN) dan semua agensi, Sabah amat berpotensi untuk melonjak menjadi antara negeri terkaya di Malaysia.


"Saya ingin beri soalan teka-teki kepada anda semua, negeri manakah yang paling miskin," sambil dijawab serentak oleh orang ramai: "Kelantan."

Kepada rakyat Kelantan, apa tunggu lagi, nak jadi kaya macam Sabah tak?. Jawapnya senang je. Tinggalkan Pas, tinggalkan Nik Aziz di PRU ke-13 nanti, ubah dan sokong Barisan Nasional (BN) dan rampas kembali Kelantan daripada Pas. Insyallah rakyat Kelantan akan hidup senang. Cukuplah, dah lama rakyat Kelantan merana di bawah pemerintah Kelantan, tak kemana pun, di takuk lama jugak. Oleh itu, sedikit pergorbanan diperlukan dari rakyat Kelantan demi untuk kebaikan rakyat kelantan jugak. Pangkah Barisan Nasional (BN).

Fikir-fikirkanlah wahai rakyat kelantan. Sekian. Ikhlas dari saya - IBM


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...