Friday, February 3, 2012

Jingga 13 : Siapa Diorang Ni??


IBM ingin mengajak rakan-rakan pembaca yang budiman berfikir dan membuat rumusan, siapakah sebenarnya kumpulan JINGGA 13 ini?. Dan apakah matlamat penubuhan mereka dan siapakah yang menaja mereka-mereka ini?. Bagi pandangan IBM mereka-mereka ini adalah 'budak suruhan' Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim. IBM suka mengelar mereka-mereka ini 'budak hingusan' yang baru nak belajar dan mengenali politik. 

Hari ini, mereka dengan rasa bangga, angkuh dan sombong, mencabar Perdana Menteri kita DS Najib dan Datin Rosmah untuk mengambil tindakan undang-undang kepada mereka dan juga individu berhubung pendedahan perbelanjaan mewah berjumlah RM325,000 (AS100,000). Tuduhan tersebut telah tersebar luas dan dilaporkan menerusi akhbar dan blog di luar negara.

Tentang isu ini, IBM nak tanya le pada budak-budak hingusan Jingga 13 ni, siapa mereka yang ingin mencabar dan memperbesarkan  hal perbelanjaaan mewah Datin Rosmah di luar negara?. Salah ke beliau berbelanja?, dan adakah wang yang dibelanjakan itu melibatkan duit rakyat?. Kalau betui Datin Rosmah menggunakan duit rakyat untuk berbelanja, korang semua ada bukti ke?. Dan...korang gunakanlah otak sikit, takkan lah DS Najib atau Datin Rosmah sendiri tidak mempunyai duit simpanan sendiri untuk berbelanja.

Dan, DS Najib bukan baru sehari dua berpolitik dan makan gaji. Takkan tak duit simpanan?. Kalot le korang semua ni. Otak kuning dan terlalu dengar cakap dan hasutan dari pemimpin-pemimpin korang yang amat-amat dengki dengan Perdana Menteri dan Isterinya. memang korang ni layak memeggang 'Ijazah PHD'. Tahu apa dia PHD tu?. Korang cari le sendiri jawapannya.

Satu perkara lagi IBM nak perbetulkan di tuduhan yang tak berasas dari korang semua dan yang lain-lain. Tentang kos penginapan Perdana Menteri di sebuah Hotel Mewah semasa membuat lawatan rasmi atau dengan erti katakan lain, urusan kerajaan. Korang juga menuduh Perdana Menteri dan Isteri berbelanja besar dengan membayar penginapan semalaman di hotel mewah di Sydney, RM65,000 (AS20,00). Apa le bebalnya korang ni.

Sebagai seorang Perdana Menteri dan orang No 1 negara, takkan le Perdana Menteri kita tinggal di hotel yang murah. Beliau ke sana di atas jemputan rasmi dari kerajaan Australia. Cuba kita bayangkan pulak sekiranya pemimpin-pemimpin negara lain datang melawat ke Malaysia, seperti Presiden Amerika syarikat, Obama. Tak mereka nak tinggal di hotel yang murah yang tak ada bintang langsung seperti hotel Korea atau di Wisma belia?

Oleh itu, wahai budak-budak hingusan Jingga 13, berfikirlah dengan waras sebelum membuat tuduhan yang bukan-bukan. Jangan terlalu ikut telunjuk pemimpin-pemimpin kamu yang semuanya gila jawatan. Itulah sebab semasa korang semua nak serahkan 'memorandun'  kepada NFCorpn tempuh hari di tolak oleh pihak pengerusan, kerana korang datang ke tempat yang salah dan menggangu urusan mereka.

Korang pun tahukan, bahawa kes NFC ni masih dalam siasatan. Jadi, apa gunanya korang nak menghantar memorandum tersebut? dan apakah kandungan memorandum tersebut?. Bercerita tentang Jingga ni, IBM teringat akan kata-kata Menteri Besar Kedah, DS Azizan Razak tentang pandang beliau terhadap buku Jingga yang di ilhamkan oleh Pakatan Rakyat. Kata DS Azizan, buku jingga tu bukan 'Al-quran'. Jadi, apa special sangatnya buku jingga tu?. Padan muka korang dan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat kena tibai dengan Azizan. Hehehe...

Sebenarnya, IBM dah baca isi kandungan 'Buku Jingga' yang di cipta oleh Pakatan Rakyat. Kebanyakkanya sudah pun dilaksanakan oleh kerajaan Barisan Nasional. Yang lainnya di tokok-tambah, tapi mustahil untuk dilaksanakan. Maksud IBM, janji-janji kosong, semata-mata nak pancing undi rakyat di PRU ke-13 nanti. Kesimpulannya, IBM setuju agar DS Najib dan Datin, menyahut cabaran budak-budak hingusan Jingga 13 itu, saman, jangan tak saman. Kan apa DS dan Datin, mereka-mereka ni dah lebih sangat.

Seperkara lagi sebelum IBM tutup cerita ni, tangan pun dah lengguh menaip ni. Merrka bercerita tentang maruah negara akn tergugat kerana mempunyai Perdana Menteri dan isteri yang borus berbelanja. Apa le punya bodoh, banggang macam kaldai depa semua ni. Kalau nak cerita pasal maruah, apa depa ingat orang yang mereka sanjung dan nak jadikan Perdana Menteri tu, ada maruah?..malah lebih teruk. peliwat, pembohong, ganggu isteri orang, pro Yahudi, bermacam-macam lagi. Inikah pemimpin yang bermaruah?...fikir-fikirkan sendiri. Sekian.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
             _________________________________________________
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...