Sunday, February 26, 2012

Dendam Anwar Tak Kesudahaan??

Ada rupa muka orang yang berdendam tak?

SALAM semua,
Cuba kita amati dan renung betui-betui gambar si nuar di atas ni. Agak-agak anda le, Anwar ni masih lagi menyimpan perasan dendam kepada orang-orang yang mengianayanya, kononnya le, dan ingin membunuh terus karier politiknya?..hehehe..soalan 'cupu mas'ni. Tak apa, soalan cupu mas tu kita jawap kemudian. IBM hanya nak berkongsi dengan anda semua tentang satu 'artikel' yang ditulis oleh seorang hamba allah yang tidak mahu namanya disiarakan. Ianya berkesahkan tentang 'dendam Anwar' setelah beliau dipecat dari kabinet dan juga sebagai ahli Umno.

Anwar sedang berfikir macam mana nak menghura-harakan negara setelah beliau dipecat dari semua jawatannya didalam kabinet. agaknya le.....

PARTI Keadilan Rakyat (PKR), hasil gabungan Parti Keadilan Nasional dan Parti Rakyat malaysia ialah satu hasil yang jelas daripada gerakan kebangkitan rakyat bermula 1998 berikutan pemecatan Datuk Seri Anwar daripada kerajaan dan Umno.

Anwar dapat dijelaskan sebagai pemimpin utama gerakan ini, sehingga berupaya menyatukan pembangkang dalam satu pakatan walaupun selepas kegagalan eksperimen penyatuan antara Pas, Semangat 46 dan DAP sebelum itu.

Pemecatan Anwar daripada Umno terus menghasilkan personaliti baru bekas timbalan perdana menteri itu, sekali guus menjadikannya pemimpin utama misi membersihkan negara daripada elemen korup pemerintah, malah parti Umno yang disifatkan sebagai menopoli segala keburukan dalam lapangan politik, ekonomi dan sosial negara.

Kini, selepas gerakan yang bermula pada 1998 dilihat semakin hampir merampas tampuk pemerintahan negara, wacana parti yang membawa obor 'reformasi' cetusan Anwar terus kelihatan sebagai sebuah kumpulan yang sangat  berpusatkan kepada 'personaliti' bekas pemimpin nombor dua dalam kerajaan itu.

Cita-cita Anwar ke Putrajaya untuk menjadi Perdana Menteri pada 18 sept pun tidak berjaya. Hancur lebur.  Ini membuat Anwar terus berdendam


Kongres PKR di Johor dan di Kedah baru-baru ini, tidak menunjukkan perbezaan wacana retorik parti itu, yang terus mengangkat dan mengaggungkan Anwar, mengutuk  musuh-musuh politik dan memberi lagi harapan untuk merampas pemerintahan kerajaan pusat di Putra Jaya.

Seperti juga kongres dan pertemuan parti itu sebelum ini,tema yang hampir serupa diulang lagi dan setiap kali menerima sorakan ahli-ahli parti. Apa  yang jelas, tempoh panjang  sejak 1998 masih tidak mengubah posisi Anwar dalam partinya, lebih-lebih lagi sebagai ketua umum yang tidak dipilih secara demokratik  sekali gus menjadikan beliau lebih mengukuhkan cengkaman.

Realiti PKR berhubung kedudukan Anwar dan keluarga tidak menjadi persoalan kepada ahli-ahli parti, sekurang-kurangnya tidak secara terbuka, walaupun isu penguasaan seorang pemimpin dan ahli keluarga menjadi isu utama serangan terhadap Umno ketika tercetus kebangkitan 1998 dahulu.

PKR sendiri tidak dapat menjawab kritikan terhadap kedudukkan istimewa ketua umumnya, kedudukan yang mungkin tidak akan wujud lagi atau tidak berkuasa seperti Anwar pada masa kini, menjelaskan kuasa mutlak pesonaliti Anwar ke atas PKR.

p/s : IBM Kata. "Maka jelaslah bahawa parti PKR adalah parti keluarga, parti anak beranak yang di monopoli oleh keluarga Anwar dan ditubuhkan semata-mata untuk membantu Anwar bagi mencapai cita-citanya sebagai Perdana Menteri dan dan membalas dendam terhadap orang-orang yang ingin membunuh terus karier politiknya. Dendam Anwar tak ada kesudahannya sehinggalah Allah swt menjemputnya kembali dan dia meninggal dengan matanya terbeliak (terbuka) kerana cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri tidak kesampian. Kesian Anwar."

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. Homo cun memang tak berani dengan sayangku.Sayangku mintak je bontot terus je bagi.Susah kalau sayangku berdendam.Nanti habis bontot orang lain.

    ReplyDelete
  2. pukimaq,

    Memang dendam anwar tiada kesudahannya. Kecuali bila dia dpt main bontot. Memang silal...sial si al-juburi ni...manusia durjana.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...