Sunday, May 6, 2012

Akhirnya Siswa Ganas Menyerah Diri.....

BEGINILAH kelakuan ganas peserta yang menterbalikkan kereta polis pada perhimpunan haram Bersih di Kuala Lumpur pada 28 April lalu.


INGATKAN kuat sangat, Takut juga si mahasewel ni pada polis ye. Kononnya dia hero, kuat sehingga merosakkan kereta polis dan harta awam. Tapi...apabila nama dan gambarnya disiarkan oleh pihak polis antara perusuh di perhimpunan Bersih 3.0 yang dicari polis, pucat jadinya. Diberitakan beliau adalah  seorang pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam yang merupakan antara 91 individu yang dikehendaki bagi membantu siasatan berhubung rusuhan pada perhimpunan haram Bersih 3.0 di ibu negara pada 28 April lalu ditahan polis semalam.
Menurut Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh berkata, Khalid Mohd. Ismath, 22, ditahan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur pada pukul 10 pagi ketika datang bersama ibu bapanya, Junaidah Mohd. dan Mohd. Ismath Habib Mohamad serta peguamnya, Nasar Khan.
"Pelajar terbabit kemudian dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras untuk siasatan lanjut dan perintah tahanan reman akan diambil jika siasatan belum selesai," katanya.
Jelas Mohmad, pelajar jurusan undang-undang itu diminta datang memberi keterangan kerana membuat ugutan terhadap anggota polis menerusi laman Facebook dan menyerang seorang anggota polis trafik pada hari perhimpunan haram Bersih tersebut.
Dalam kejadian itu, pelajar terbabit dirakam menendang anggota polis trafik yang terjatuh daripada motosikalnya ketika bertugas dalam Ops Aman yang dihadiri kira-kira 25,000 orang. Memang, apabila kita lihat gambar di dalam akhbar-akhbar, mahasewel seko ni menyerang dan menendang seorang anggota polis trafik yang jatuh daripada motosikalnya kerana hilang kawalan.
Bayangkan orang awam menyerang seorang angota yang beruniform ketika menjalankan tugas beliau, tapi dikasari tanpa belas kesian. memang anak gampang dan haramjadah punya mahasewel seko ni. Jika didakwa dan didapati bersalah, IBM cadangkan jatuhkan hukuman yang berat supaya dia sedar dan insaf di atas perbuatannya yang tidak berperi kemanusia. Manusia ke binatang dia ni?? ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA 
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...