Monday, May 28, 2012

Satu Ingatan Dari SPRM, Jangan Lakukan 'Jenayah Rasuah'....

SURUHANJAYA Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) menggesa semua pihak agar tidak menggunakan 'jenayah rasuah' untuk kepentingan politik terutama menjelang pilihan raya umum akan datang. Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Abu Kassim Mohammad, berkata berdasarkan pengalaman lepas, aduan dan maklumat berhubung jenayah rasuah yang diterima pihaknya meningkat secara menddadak apabila tiba musim pilihan raya.

SPRM merayu dan minta dalam keadaan nak dekat pilihan raya ini, bantulah SPRM kerana dalam pengalaman mereka yang lepas, setiap kali ada pilihan raya, tiba-tiba jumlah maklumat, aduan-aduan mengenai rasuah naik secara mendadak. Biasa le tu. Takkan SPRM tak faham-faham lagi. Bagi IBM, SPRM mestilah tingkatkan lagi usaha mereka bagi mencegah supaya jenayah rasuah ini dapat dibendung supaya ianya tidak menudaratkan negara.


Cegah sebelum parah. Dan perlu diingatkan kepada SPRM supaya jangan sewenang-wenangnya mendakwa dan kalau boleh jangan amalkan 'double standard'. IBM rasa pembangkang mesti 'berdengsing' dengar amaran atau ingatan dari SPRM. IBM tahu dan cerita dan sumber dari luar, pembangkang ni memang akan menggunakan SPRM bagi menentang Barisan Nasional (BN) di PRU ke-13 nanti. Laporan-laporan yang tidak tepat, dan juga sengaja membuat laporan palsu tentang rasuah terhadapa parti lawan.

Itu sebenarnya kerja dan amalan pembangkang. Dah lama dah mereka buat kerja-kerja terkutuk ini. Harap SPRM tidak tidor dan sentiasa bangun dan jangan terlepas pandang. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...