Friday, May 25, 2012

Memang Sah!!!.. Nik Aziz Lidah 'Bercabang'...!!


MEMANG dari dulu lagi IBM tak percaya pada manusia yang bernama Nik Aziz Nik Mat ni. Walaupun kononnya dia ni bertaraf atau bergelar 'ulama', tapi itu hanya gelaran yang diberi oleh pengikut-pengikut setianya yang bodoh tahap 'Pak Pandir'. Setiap apa yang si ulama tua bodoh ni cakap, hanya satu dari sepuloh saja yang boleh dipakai. Yang lainnya semuanya bohong dan dusta. Memang lidahnya Nik Aziz ni bercabang macam ular ataupun biawak dan yang sewaktunya.

Dia yang memulakan untuk 'bermuzakarah' dan dari dia jugalah mengajak Umno untuk duduk semeja demi untuk menyatukan orang-orang melayu Pas dan Umno, tapi, akhirnya memutuskan untuk tidak bermuzakarah dengan Umno. Apa punya perangai si tua seko ni. IBM masih ingat lagi pada posting di blog ini yang mana IBM harap apa yang dikatakan oleh Nik Aziz ni akan menjadi kenyataan, dan harap beliau (Nik Aziz) tidak buat 'U' turn. Tapi....ianya benar-benar berlaku. HAMPEHH betui si tua keparat ni. 

Memang hasrat Nik itu ditentang oleh kepimpinan  Pas dan mereka tidak bersetuju dengan kenyataan dan hasrat Nik Aziz untuk bermuzakarah dengan Umno. Di satu kenyataan pulak, Nik Aziz menjawab, walaupun pucuk kepimpinan tertinggi Pas, khususnya, Presiden Pas, Hj Hadi Awang, namun Nik Aziz dengan tegas mengatakan beliau tetap akan mengadakan Muzakarah tersebut. Memang IBM salute habis apa yang Nik Aziz cakapkan itu. Dalam hati IBM, memang serius kali ini orang tu ni.

Tapi.....sangkaan IBM meleset. Hari ini dia buat perangai lamanya. Biasalah, beliau dengan 'U' turnnya. Apa katanya?...."Tak usah, tak usahlah. Kita berjemaah ni kena turut tok Iman,". Anda semua tahu apa maksudnya ayat Nik Aziz tersebut?....tak payahlah IBM nak terangkan kerana IBM percaya anda semua faham apa maksud si tua bangkat tu. Dasar Pas macam tu le dan memang 'lidah bercabang'. Oleh itu, IBM cuma nak ingatkan kepada pemimpin-pemimpin atas Umno. Janganlah percaya lagi janji-janji orang Pas yang terlalu sombong dan meninggikan diri, kononnya diaorang dari golongan yang di rahmati oleh allah dan merekalah ahli syurga allah. 

Lupakan saja untuk bermuzakarah dan duduk semeja dengan Pas. Tumpukan kepada pilihanraya umum yang akan datang. Pastikan kita Barisan Nasional (BN) kekal memerintah. Rakyat sudah menampakkan bahawa mereka akan terus menyokong kita. Teruskan 'momentum' dan 'transformasi' yang dilhamkan oleh Perdana Menteri kita. Insyallah. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA 

2 comments:

  1. Mcm mana nik aziz tak buat U-turn, ada org baling satu dua uncang darham emas kat atas kepala dia.

    Seronok dapat dana, otak jadi bengong dia sendiri tak ingat apa yg dia cakap sebelumnya.

    ReplyDelete
  2. Salam Meow Bergaya,

    Memang tak bermaruah orang-orang Pas ni. Cakap sedap mulut depa je. Memang 'lidan bercabang' betui. Hari ini cakap lain, besok cakap lain. HAMPEHH!!.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...