Tuesday, May 15, 2012

Anwar Teringin Sangat Nak Masuk RTM, 5 Minit Pun Jadilah...


KALAU dah kaki putar tu, cara mana pun dia akan putar. Begitu jugalah kalau lidah tu macam lidah 'biawak'...bercabang jugaklah. Itulah Anwar Ibrahim yang terlalu mengidam nak jadi 'Perdana Menteri'. Isu beliau yang ingin kembali kepada Umno yang didedahkan oleh bekas orang kuatnya, Senator Ezam Moh Noor disangkal habis-habis oleh si Al-juburi dan kaki 'putar alam' ni.  

Oleh kerana nak menjaga maruahnya, dan muka sialnya tu, Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersedia menjelaskan isu dakwaan beliau ingin kembali kepada Umno jika Radio Televisyen Malaysia (RTM) berinya ruang siaran. Katanya '5 minit' pun cukuplah. Rindu betui Anwar pada RTM ye?

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai dakwaan Senator Ezam Mohd Noor dalam satu ceramahnya pada Ahad yang mendakwa Anwar pernah berjumpa dengan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi untuk menyertai semula Umno ketika era pemerintahannya. Dan, katanya lagi, bukan dia yang beria-ia nak masuk Umno. tapi Ezam. Memang itulah kepakaran Anwar, kaki putar belit dan putar alam.

Bagaimanapun, apa yang di dedahkan oleh Ezam itu, ada kebenaranya. IBM dapat maklumat dari seorang rakan baik IBM dari PKR. Kata beliau, memang betul Anwar berjumpa dengan Pak Lah kerana diatas desakan dan rayuan arwah mak Pak Lah supaya beliau diterima balik didalam Umno. Rayuan arwah Mak Pak Lah diterima pakai oleh Anwar, tapi....dendam kesumat Anwar pada Umno tetap bernyala-nyala didadanya. 

Begitu jugalah dendam Anwar pada DS Najib. Maka dengan cara masuk kembali di dalam Umno, maka beliau konfiden boleh mempengaruhi ahli-ahli Umno yang lain, dan jarum beliau akan berjalan untuk menyingkir DS Najib daripada menjadi Perdana Menteri mengantikan Pak Lah. Bijak..bijak si Anwar ni. Tapi, tuhan maha adil. Dia tidak benarkan itu berlaku, maka berkuburlah impian Anwar untuk menjadi Perdana Menteri hingga ke saat dan hari ini.

Bagi IBM, Anwar tidak akan menjadi Perdana Menteri untuk selama-lamanya. Manusia yang tangan dan hatinya yang penuh bergelumang dengan 'maksiat' dan masalah 'sosial' harus ditolak dari menjadi pemimpin No 1 Malaysia dengan cara apa sekali pun. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...