Thursday, May 17, 2012

Kenyataan 'Aci' Tua Ni Sudah Melampau. KDN Tido Ke???...



Irene  (Ambiga No 2) terus burukkan negara



MEMANG melampau. Harus di ambil tindakan si Aci tua yang tak sedar diri ni. Dah le cacat. Busuk hati pulak tu. Kalau dah tak suka sangat kat kerajaan sekarang ni, apa tunggu, nyah je le dari bumi Malaysia ni. Janganlah pula nak memburuk-burukkan lagi keadaan. Dasar perempuan tua terketuk dan dah nak mampus. Tak habis-habis bangsa seko ni menyusahkan rakyat dan kerajaan.

IBM memang geram betui ni. Perempuan tua ni tak makan saman. Walaupun telah dikecam oleh pelbagai pihak kerana tindakannya 'memburukan negara' sendiri dalam media Indonesia pada minggu lalu, namun si perempuan tua, Irene Fernandez namanya, langsung tidak berasa kesal apa bila sekali lagi menjaja cerita sama kepada media. IBM nak tanya le sikit, Apa yang dia dapat ye?

Terkini, sekali lagi, Irene membuat tuduhan yang kononnya rakyat Bangladesh di negara ini turut mengalami nasib sama seperti pekerja migran dari Indonesia. Beliau membuat kenyataan yang berbau hasutan dan bohong semasa temu bual dengan wartawan dari portal berita The Malaysian Insider. Apa lagi, cepat-cepatlah keluar cerita ini. Siapa tak kenal akhbar penfitnah pro pembangkang ini, The Malaysian Insider.

Dengan kenyataan bodoh dan penuh dengan fitnah itu, menarik perhatian media-media asing apabila ia dipetik dan disiarkan semula dalam portal berita The Daily/AsiaNewsNetwork (ANN) yang berpengkalan di Dhaka, Bangladesh pada hari Ahad lalu. Tajuk berita tersebut, Malaysia Cops Prey On Migrant Workers itu boleh dibaca oleh pengguna Internet di seluruh dunia kerana ianya turut dimuat naik dalam Yahoo!News Malaysia.

Bayangkanlah seluruh dunia dah baca dan tahu. Mereka akan terus mempercayai berita-berita seperti itu. Maka busuklah nama dan imej negara tercemar dik perbuatan seorang perempuan tua yang mempunyai kepentingan dan telah beri tunjuk ajar oleh pembangkang. Memang si Irene ni pun seorang pembangkang. Kesimpulannya, mengapa perkara serius seperti ini masih belum di jawab atau diambil tindakan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN). Tido ke korang?. Mana perginya Menteri 'amaran' DS Hishamudin yang dikatakan begitu garang dan tegas?....kenapa diam?...langsung tak bersuara. Takut ke pada perempuan tua seperti Irene ni?

Bangkitlah wahai Menteri-Menteri kabinet sekalian. Kita telah diserang dan difitnah sebegitu hebat oleh pembangkang. Kenapa berdiam diri?. Ayuh bangun dan kita serang kembali dan jangan terlalu berlembut. Rakyat sudah menampakkan kecondongan kepada kita Barisan Nasional (BN). Oleh itu tujukkan bahawa kerajaan BN serius didalam semua hal, khususnya kebajikan rakyat jelata. Tentang kisah si perempuan tua Irene Fernandez ni, IBM syorkan agar diambil tindakan secepat mungkin. Kiranya didapati bersalah, jatuhkan hukuman yang berat, seperti 'lucutkan' kerakyatannya dan halau dari negara ini. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...