Tuesday, May 8, 2012

Happy Sesangat Orang-Orang Felda Dapat Durian Runtuh

IBM tak dapat bayangkan betapa serononk dan gembiranya para peneroka Felda di atas pengumuman Perdana Menteri hari ini 'durian runtuh', bukan sahaja kepada para peneroka, tapi untuk Isteri dan anak peneroka serta warga kerja Felda. Itulah kejutan dan janji-janji PM kepada para peneroka Felda.

Durian runtuh yang dijanjikan oleh DS Najib untuk di agih-agihkan kepada peneroka adalah berjumlah RM1.689 billion kepada 112,635 keluarga peneroka di seluruh negara sempena 'Penyenarian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia. didalam ucapan DS Najib dihadapan lebih 50 ribu warga peneroka Felda di majlis Peneroka Bersama Perdana Menteri di Felda Jengka 8, beliau berkata, Felda kini telah selangkat kehadapan dan kini telah memasuki satu 'Transformasi' baru setelah penyenaraian GGVH.

Menurutnya lagi, pemberian durian runtuh ini akan dilakukan dalam 'tiga fasa', iaitu pertama berjumlah RM5,000 unutk ketua keluarga, fasa kedua sebanyak RM5,000 untuk isteri peneroka dan fasa ketiga juga RM5,000 kepada generasi kedua Felda. Bukan itu saja, pada Majlis itu juga, Perdana Menteri turut mengumumkan dua bulan gaji kepada petugas dan pegawai-pegawai Felda. Aduh....seronoknya. Seperti biasa, turut hadir sama ialah isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, Menteri Besar Pahang, Datuk Adnan Yaakob dan Pengerusi Felda, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad.

IBM harap, orang-orang Felda dapat menggunakan duit itu dengan sebaik mungkin. Jangan seperti sesetengah peneroka yang menjadi 'jutawan' dengan sekelip mata dan selepas itu menjadi susah semula dik kerana kegagalan menguruskan wang yang ada dengan baik dan bersikap boros. Ingat masa susah dan ingat masa depan. Dan...kepada yang terlalu peneroka yang terlalu menurut dan mendengar hasutan daripada pembangkang, macam mana sekarang, nak ambik juga ke duit tu?...tapi kalau tak malu ambik le.

Jangan le pulak kata itu duit 'gula-gula' dari kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk memancing undi di PRU ke-13 nanti dan....rasuah kerajaan kepada para peneroka.  IBM yakin si Mazlan Aliman, kaki penghasut peneroka-peneroka akan sekali lagi cuba masuk daun kerana gagal menghasut para peneroka yang setuju dengan penyenarian FGVH di Bursa Malaysia. Kini, si Mazlan tu tengah mengelupur, geram kerana jarumnya tak masuk dan menjadi. Kepada Mazlan,  janganlah menabur fitnah lagi kepada para peneroka. Jangan sampai mereka semua menghalau kamu keluar dari Felda. Biarkan mereka menjalani kehidupan mereka sebagai peneroka dengan aman dan damai. ~ IBM 

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

4 comments:

  1. Salam IBM,
    DS Najib terlupa, menantu orang Felda tak dapat ....ha...ha...ha. Kalau tak, senyum kawan!

    ReplyDelete
  2. Salam bro enalrahim,

    DS Najib terlepas pandang kot....hehehe...tak apa,kan si Mazlan Aliman tu kaki penghasut, biar dia cadangkan sendiri pada PM....tgk lah nanti....:)

    ReplyDelete
  3. Hehe menantu Felda pun terima jugak, kalau bini atau laki suka...hehehe ada peluang le tu. Sama-sama merasa.

    Syukur pada Allah, jangan kufur nikmat. Terima kasih Kerajaan, jasamu tidak dilupai.

    puak-puak haram jadah yang selama ini menentang penyenaraian FGVH tu jangan ambik duit tu haram kerana kalian dah maki hamun usaha kerajaan tu. kalau ambil juga memang jenis tak malu dan pelahap tapi kufur nikmat.

    ReplyDelete
  4. Salam Megat Alam Gempita,

    Ya betul tu. Syukur pada Allah s.w.t dan kerajaan BN yg begitu prihatin dan menunaijankan janji2nya pada para Peneroka Felda. Kerjaan BN bukan buat janji kosong seperti pembangkang. Moga allah s.w.t terus memberi petunjuk dan jln yg benar pada BN dibawah pimpinan DS najib yg akan terus membela rakyat.

    Kpd puak2 yg membenci kerajaan dan menentang penyenaraian FGVH tu, IBm cabar, jgan ambik duit tu. Haram jadinya...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...