Saturday, January 21, 2012

Dajal Piliharaan Anwar Sudah Mula Bersuara, Pertikaikan AG memfailkan Rayuan Kes Liwat II


MEMANG IBM dapat agak dah. Anwar akan menggunakan suara-suara luar yang kononnya memperjuangkan hak Asasi Manusia dan sewenang-wenang mereka mengkritik undang-undang yang kita pakai di negara ini, khususnya bila melibatkan kes liwat yang membabitkan DS Anwar Ibrahim. Terkini, sebuah badan NGO yang berpengkalan di US, Penolong Pengarahnya, Philip Robertson dengan lantang mengkritik keputusan AG kerana memfailkan rayuan kes liwat II DS Anwar yang meliwat bekas pembantu perabadinya, Saiful Bukhari.

Sebenarnya, itulah senjata Anwar Ibrahim yang akan meminta bantuan SOS kepada rakan-rakannya dari Amerika Syarikat, kerana dinegara mereka kes liwat ini adalah kes yang tidak relevan bagi mereka dan perbuatan 'hubungan sejenis' ini adalah perkara biasa di negara mereka (US). Maka, apabila mereka mendapati kes liwat II ini di rayu kembali, setelah mahkamah tinggi membebaskan Anwar dari tuduhan meliwat, maka rakan baik Anwar ni (agaknya le), Philip Robertson menganggap AG seolah-olah menyebelahi Saiful, iaitu pihak yang di liwat dan tidak adil. 

Apapun, IBM merasakan bahawa 'Mat Salleh', rakan-rakan Anwar ni memang tak berhak langsung untuk mencampuri hal-hal negara orang. Siapa si Philip Robertson ini, siapa yang mengajikan dia untuk membela Anwar dan mengkritik pula keputusan oleh Peguam Negara di atas rayuan si Saiful?. Memang bangsat orang-orang Amerika ni. Mereka tak ada kerja lain selain dari mencari dan menganggu ketenteraman negara orang suka mencampuri hal negara orang lain. Apa mereka ingat diorang Amerika boleh berbuat sesuka hati mereka?

IBM mengajak anda semua mengimbas kembali akan campur tangan bekas naib presiden Amerika Syarikat, Al-Gore dengan lantang mengkritik kerajaan Malaysia semasa kes liwat Anwar yang pertama dahulu. masih ingat kah?. Kini, sekali lagi mereka cuba nak jadi hero untuk membela Anwar. Dan, IBM yakin, mungkin juga pembaca semua setuju dengan pendapat IBM bahawa Anwar sendiri telah berjumpa dengan puak-puaknya dari Amerika Syarikat, meminta pandangan di atas kes liwatnya ini.

Bagi IBM, semasa kes liwat II ini masih berjalan, berapa banyak kes itu tertangguh dik kerana Anwar memintan, merayu agar kesnya itu di tangguhkan kerana kononnya dia ingin mencari bahan bukti yang lebih relevan bagi membantu kesnya itu. Mahkamah terima rayuannya, mahkamah ikut kerenahnya. Tapi, didalam kes rayuan ini, Saiful juga berhak untuk membuat rayuan. Kenapa ini yang dipertikaikan oleh sesetengah pihak dan kuncu-kuncu Anwar. Takkah ini di namakan 'double standard'. apatah lagi 'majlis peguam' yang sepatutnya menjadi pembela rakyat juga menghasut peguam negara supaya tidak menerima rayuan dari Saiful. Jadi, persoalannya, jika kes rayuan itu ditolak, dimanakah keadilan undang-undang negara kita dan juga keadilan untuk Saiful??

Kepada Anwar, hentikan menggunakan suara-suara luar, hentikan segala tomahan yang bodoh dari kamu yang memburuk-burukkan nama negara dan memperkecilkan undang-undang negara yang sekelian lama di guna pakai. Hanya yang tak relevennya itu adalah pembohongan yang kamu taburkan kepada rakyat. Mari kita sama-sama berdoa agar kebenaran akan tercetus kali ini, dan keputusan yang dibuat oleh mahkamah tinggi yang lalu adalah keputusan yang salah. So, Mr Philip , who ever you are, please get out, don try to interfere urusan negara orang.  - IBM

ANWAR MEMANG 'NO EGG'. BERGANTUNG KEPADA ANASIR LUAR UNTUK MENJAHANAMKAN NEGARA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...