Tuesday, January 3, 2012

Nasib Anwar Dan PKR Ibarat "Telor Dihujung Tanduk' : Kata SU PKR!!!

Inilah agaknya telo Anwar dan PKR yang akan pecah pada 9 Januari nanti.

SEBENO-benonya nasib Anwar dan PKR le yang di ibarakan 'telor dihujung tanduk', bukan Umno. Si Saifuddin ni dah salah spin kot. Ya le, tarikh 9 Januari semakin hampir, tak beberapa hari lagi.  Tarikh yang menentukan nasib politik Anwar dan hala tuju PKR yang kian lama kian ditinggalkan oleh rakyat. Rakyat sudah mula bosan dengan kerenah PKR, maka kini mereka menggunakan keadah yang terbaru iaitu mengunakan 'Mahasiswa' untuk memperjuangkan nasib Anwar.

Aduhi, betapa bodohnya statement yang dibuat oleh si Saifuddin ni. Muka dah le macam katak puru. Katak seperti Saifuddin ni berani bercakap dalam akhbar milik pembangkang saja, seperti Freemalaysiatoday, Malaysiakini, Malaysiainsider dan suarakeadilan yang tak seadil mana pun. Malah menipu rakyat dan PKR akan terus menipu selagi riwayat Anwar tidak di hapuskan. Kita tunggu tarikh keramat (9 Januari) bagi Anwar dan kuncu-kuncynya, serta para mahasiswa yang banggang lagi tolol. 

Di suruh belajar tak mahu, nak main politik pulak. Kesian mak bapak depa tu. Harapan setinggi gunung agar anak-anak mereka dapat pendidikan yang sempuran bagi masa tua, tapi sayang, mereka termasuk perangkap pembangkang yang di ketuai oleh pengkhianat No 1, pembohong No1 dan peliwat tersohor di Malaysia. Kita tengok telor siapa yang pecah dan jatuh dari tanduk tu nanti. Telor Umno atau telor PKR terutamanya teluk Anwar. Tungguuuu!!

Mai Baca Kenyatan Bodoh Oleh SU PKR Dalam Freemalaysiatoday :

Nasib Umno ibarat ‘telur di hujung tanduk’

FMT Staff
 | January 2, 2012
Strategi untuk menghumban Anwar ke dalam penjara dianggap bakal memberi sedikit nyawa untuk mereka terus wujud dan merompak harta rakyat dan negara.
PETALING JAYA: Dalam suasana rakyat Malaysia menyambut ketibaan tahun baru dengan semangat kesetiakawanan dan perpaduan pelbagai kaum, Umno-Barisan Nasional (BN) terus dengan sifat angkuh mereka dan beranggapan rakyat mudah diperbodohkan.

Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail berkata, keterdesakan Umno-BN di bawah pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semakin terserlah dan jelas tidak boleh diselindung lagi.
“Perkiraan Najib untuk membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihan raya umum dalam tempoh terdekat ini bakal mengundang padah yang besar bagi dirinya dan isteri beliau Rosmah Mansor serta pada keseluruhan parti usang Umno-BN.
“Umum mengetahui bahawa strategi serangan terhadap Anwar Ibrahim adalah usaha terus-terusan Umno-BN dan menghumban Anwar ke dalam penjara dianggap bakal memberi sedikit nyawa untuk mereka terus wujud dan merompak harta rakyat dan negara,” tegas beliau dalam satu kenyataan media hari ini.


RPK tabur fitnah lagi
Menurut Saifuddin, terbaru sekali adalah kepolokkan Utusan Malaysia dan Berita Harian, media pembohong milik Umno yang cukup pantas memetik dan memperbesar kenyataan Raja Petra Kamaruddin (RPK) tentang fitnah dan tohmahan kes salah laku seks terhadap Anwar di muka hadapan akhbar masing-masing.
“Umum tidak harus lupa bahawa RPK yang kini semakin diketahui sebagai ‘blogger upahan Umno’ juga pernah membuat kenyataan bersumpah bahawa Najib dan Rosmah terlibat dalam pembunuhan kejam model Mongolia Altantuya Shariibuu tidak lama dahulu yang walaubagaimanapun, sememangnya dan tentunya tidak dilapor langsung oleh akhbar-akhbar ini,” katanya.
Fitnah pertuduhan liwat yang selama ini menjadi ancaman kepada Najib dan Rosmah bakal diputuskan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur tanggal 9 Januari 2012 ini.
Ujar Saifuddin yang juga ahli parlimen Machang, “terdesaknya Umno adalah apabila belum apa-apa, hasrat rakyat kebanyakan untuk keluar memberi sokongan kepada Anwar terus dianggap sebagai cubaan mencetuskan huru-hara.
“Harus ditekankan bahawa Anwar merupakan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, Ahli Parlimen Permatang Pauh dan Ketua Umum PKR,” tegasnya.
Sebagai seorang pemimpin politik katanya, tentunya Anwar mempunyai pengikut dan penyokongnya. Kehadiran pengikut dan penyokong Anwar dan anggota-anggota PKR dan Pakatan Rakyat bagi menunjukkan sokongan terhadap beliau tidak harus dianggap sebagai cubaan menghuru-harakan negara.
Umno cetus provokasi
Tegas beliau, “dari nada pimpinan Umno dan media milik Umno berhubung perkara ini kebelakangan ini serta dari pengalaman lampau, saya dapat menjangka bahawa Umno sendirilah yang akan mencetuskan provokasi pada hari tersebut.
“Saya sekali lagi menyeru kalangan anggota dan penyokong PKR untuk berhati-hati dan tidak terjebak dengan perangkap Umno-BN yang ingin menjadikan 9 Januari ini suatu hari hitam dalam diari perjuangan kita,” katanya.
Katanya lagi, nyata keterdesakan Umno-BN untuk terus mengekang dan memadam kebangkitan rakyat telah menjangkau ke tahap kritikal. Umno-BN kini umpama ‘telur di hujung tanduk’.
“Rakyat dan pengundi negara ini telah celik dan cukup sedar bahawa Umno-BN telah gagal dalam melaksanakan tanggungjawab yang dimandatkan untuk memimpin negara dan membela nasib mereka.
“Kesemua penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa pimpinan Umo-BN yang telah dibongkar masih belum dapat dijawab oleh Najib dan kabinetnya,” tambah beliau.
SUMBER ; FREEMALAYSIATODAY.

MENGIKUT SUMBER YANG TERDEKAT, KAPAL PKR NI MEMANG DAH LAMA HAMPIR NAK KARAM. 
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...