Thursday, January 5, 2012

Nurul Kata Institusi Kehakiman Main Buntut 'Papa'!!


IBARAT kata perpatah, "Bapa borek anak rintik'. Begitulah yang terdapat didalam keluarga 'Puaka', keluarga Anwar Ibrahim, peliwat tersuhur di Malaysia dan pembohong No 1 negara. Menuduh Institusi Kehakiman 'tempang' adalah satu tuduhan yang melulu dan tak berasas. Bagi IBM, segala cakap-cakap yang terkeluar dari mulut anak emas si peliwat tersuhur, Nurul Izzah diibaratkan cakap dari mulut budak yang terancat akal. 

Kalau nak difikirkan, dah berapa kali kes liwat papa dia ni di tangguhkan. Dan dah berapa ramai saksi dipanggil. Mahkamah tetap menangguhkan kes liwat papanya dan diberi peluang untuk mengemukakan bahan-bahan dan hujah-hujah yang baru. Apa lagi yang Nurul merepekan ni. 

Dan kalau nak tahu, inilah kes yang terpanjang dibicarakan di Mahkamah negara kita dan ianya boleh di masukkan kedalam 'Malaysia Guiness Book' of record. IBM kurang faham apa yang dimaksudkan oleh Izzah Mahkamah mendakwa Anwar berkali-kali. Apa yang berkali-kalinya tu?Kalau dah dari keturunan Anwar, begitulah jadinya. Cakap tak pernah yang betui. Asyik nak berbohong je.

Tak payah cakap banyak le Nurul. Kita tungggu 9 Jan ni. Kita tenguk siapa yang 'tempang'. Mahkamah ke, ko sendiri yang tempang. Papa ko tu dah tentu le tempang habis. Padan muka dia dengan perbuatan terkutuknya tu. Tak takut 'dosa' langsung. Ko dan seluruh kelurga ko akan tanggung akibat perbuatan papa kesayangan ko. Selamat beristerihat di Sg Buloh wahai Anwar, 'Anwar Anugerah Tuhan', kata Kak Wan Azizah - IBM

Petikan Dari : Freemalaysiatoday :Jom baca jangan tak baca.


Nurul: Institusi kehakiman ‘tempang’

Fazy Sahir
 | January 5, 2012
Menurut beliau, dakwaan ke atas Anwar diguna berkali-kali.
KUALA LUMPUR: Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar menyifatkan kes mahkamah yang dihadapi bapanya Datuk Seri Anwar Ibrahim menunjukkan institusi kehakiman di negara ini sebagai ‘tempang’.

Nurul Izzah mendakwa sistem keadilan didukung Suruhanjaya Diraja, namun beberapa kes yang dilaporkan membabitkan individu tertentu tidak di ambil tindakan.
“Sebaliknya apa yang berlaku, wujud individu yang menyusun pelantikan hakim-hakim. Oleh itu, harus ada reformasi terhadap sistem kehakiman bagi mempastikan keadilan dapat ditegakkan,” kata beliau yang juga ahli parlimen Lembah Pantai.
Tegas Nurul, “dakwaan ke atas beliau (Anwar) diguna berkali-kali. Ternyata institusi kehakiman sekarang tempang. Kes Lingam tidak disiasat, individu yang mencampuri urusan kehakiman dan melantik hakim-hakim tidak didakwa.
“Maka kita nak lihat reformasi (terhadap sistem kehakiman) supaya keadilan dapat dilaksana. Sebagai contoh kes Aminur Rashid dan Ahmad Sarbaini Mohamad,” katanya ketika menjawab soalan berhubung kes bapanya.
Pada 9 Januari ini Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan membuat penghakiman berhubung kes tuduhan liwat membabitkan Anwar dan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
Kes tersebut berlangsung hampir dua tahun ekoran Anwar didakwa meliwat Saiful di Kondominium Desa Damansara, Kuala Lumpur pada 26 Jun 2008.
Ketika ditanya mengenai calon bagi menggantikan Anwar sekiranya beliau didapati bersalah, Nurul beranggapan parti mempunyai ramai individu yang layak.
“Semuanya adalah individu yang dikenali dan layak. Semua mesti jelas dengan tugas masing-masing,” katanya ringkas.
PAPA KUAT PAPA HANSOME PAPA BAKAL JADI PERDANA MENTERI MALAYISA - NURUL IZZAH DARI KELUARGA PUAKA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...