Saturday, January 14, 2012

Penulis Blog Pro Pembangkang Amizuddin Ahmat Cabut Lari Takut Kena Saman, HuHuHU!!!


KES HINA MAHKAMAH TANGGUH KERANA PENULIS BLOG 'HILANG DIRI'.

SEMALAM MAHKAMAH TINGGI KUALA LUMPUR menangguhkan prosiding menghina mahkamah melibatkan penulis blog pro pembangkang, Amizudin Ahmat yang disaman oleh Menteri Penerangan Komunkasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim kerana Amizudin telah 'menghilangkan diri' tanpa berita.

Peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakali DS Rais memberitahu, beliau gagal menyerahkan dokumen prosiding menghina mahkamah dan pihaknya telah berusaha menyerahkan dokumen itu sebanyak tujuh kjali bermula 25 November hingga 7 Disember tahun lepas. Kemana menghilangnya si Amizudin ni.? Takut pulak dia.

Menurut Mohammad Shafee, pada 11 Januari lalu, pihaknya cuba mengambil peluang untuk berjumpa dengan Amizudin yang menghadirkan diri untuk pendengaran kes rayuannya di mahkamah rayuan Putrajaya, tetapi gagal kerana Amizudin sekali lagi menghilangkn diri. Takut le tu. Oleh itu, tanpa melenggahkan masa, Hakim Datin Zahariah Mohd Yusof memutuskan 2 Februari ini untuk perbicaraan menghina mahkamah terhadap Amizudin.

Mengikut sumber dari mahkamah Tinggi, telah memberi kebenaraan kepada DS Rais Yatim untuk memulakan prosiding menghina mahkamah kerana penulis yang kecut telo tu telah melanggar sebahagian perintah yang melarangnya daripada terus menulis dan menerbitkan artikal menfitnah DS Dr Rais dalam blognya. Perintah yang dikeluarkan oleh Hakim Zabariah itu ialah susulan daripada keputusan saman fitnah pada 19 Julai tahun lalu yang difailkan oleh DS Dr Rais terhadap Amizudin.

Sebelum itu, DS Dr Rais telah memenangi saman tersebut dan Amizudin diperintah membayar ganti rugi RM300,000 kepada Menteri itu. Hakim Zabariah turut memerintahkan Amizudin membayar kos guaman RM100,000 kepada DS Dr Rais. Bertatikh 31 Jan 2011, DS Dr Rais memfailkan saman terhadap Amizudin, 42 yang juga anggota Jawatankuasa Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) berhubung artikel yang disiarkan dalam blog 'sharpshooterblogger.blogspot.com', pada sekitar 28 Disember 2010.

Dalam samannya itu. DS Dr Rais berkata, artikel berbahasa Melayu itu, Amizudin memang berniat jahat dan memfitnah beliah serta bermaksud beliau melakukan kesalahan besar, merogol dan mampu membunuh pembantu rumah beliau dari Indonesia. Pengakuan telah dibuat oleh seorang wanita Indonesia yang pernah bekerja dengan Menteri itu kemudian dilaporkan telah memberitahu melalui sebuah portal berita Indonesia bahawa beliau tidak pernah dirogol atau dilayan dengan buruk oleh majikannya itu. Itu semua bohong dan fitnah dari penulis blog yang pro kepada pembangkang dan kemungkinan mendapat upah dari orang kuat dalam PKR. IBM rasa 'positif 'dalam hal itu. 

Dipendekkan cerita, kenapa Amizudin hilang tiba-tiba. Kenapa pula sekarang baru timbul rasa takut?..dah hilang telo ke?. Itulah, dulu sebelum menulis tu tak pakai otak, tak fikir dulu, sekarang apa dah jadi?, terima je le adanya. Pergilah jumpa ketua PKR yang kamu sayangi tu. Dia kan banyak duit dan mood dia untuk menolongkan cerah. Sebab, dia baru di bebaskan dari tuduhan liwat II. Sudah semestinya dia akan kata, 'Yes', I'll help you. Cubalah Amizudin. Mana le tahu kot-kot nasib kamu baik. Anwar tu memang baik orangnya...hehehehe. - IBM

MEMFITNAH ADALAH SATU AMALAN YANG DIAMALAN OLEH PAKATAN RAKYAT. MEREKA TIDAK BOLEH HIDUP TANPA MENABUR FITNAH.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...