Tuesday, January 10, 2012

Gara-gara Turun Bendera Najib : Adam Jambu Anwar Digantung Tiga Semester. Padan Muka!!


Aktivis pelajar Adam Adli Abdul Halim digantung pengajian selama tiga semester atas tuduhan mencemarkan reputasi Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).

Penggantungan pelajar tahun ketiga jurusan Mengajar Bahasa Inggeris Sebagai Bahasa Kedua (TESL) peringkat sarjana muda itu berkuatkuas serta merta. Pelajar 22 tahun itu ditahan dan dihadapkan ke Jawatankuasa tatatertib Universiti berkenaan hari ini atas dakwaan terbabit dengan perhimpunan menuntut kebebesan akademik pada 17 disember lalu.

Adam mencetuskan kegemparan apabila beliau menurunkan bendera yang tertera gambar Datuk Seri Najib Razak di Ibu Pejabat Umno di kuala Lumpur dan mengantikan dengan kain rentang propelajar.

Beliau kemudiannya memberitahu pemberita bahawa beliau akan mengambil tindakan undang-undang untuk mencabar keputusan Universiti itu. Katanya, beliau tidak kisah digantung. Beliau akan terus lawan di mahkamah luar dan akan umumkan bila pemohonan akan difailkan. Sebenarnya Adam boleh membuat rayuan, tapi beliau berdegil dan katanya, buat apa nak rayu pada juri yang terdiri dari orang Umno.

Orang Umno yang beliau maksudkan itu ialah Prof Datuk Dr Zainal Kling diantara panel lapan juri untuk prosiding kes tersebut. Bongkak sungguh si Adam ni ye. dia rasa dia akan dibela oleh pemimpin-pemimpin pembangkang yang dalang di sebalik kejadian tersebut. Lagi pun mungkin Adam berasa selamat dan terbela kerana abang angkatnya DS Anwar telah bebas dari tuduhan meliwat.

Tak apa Adam. Kalau ko ingat ko tu terer sangat, jumpa di mahkamah nanti. - IBM

JAMBU MACAM ADAM NI LE YANG ANWAR SUKA. LEPAS NI BUAT LAGI KERANA MAHKAMAH TIDAK ADA KUASA NAK DAKWA. SUKA SAMA SUKA LE KATAKAN.

4 comments:

  1. nampak gayanye klau nak masuk U lepas ni, kene la sokong BN, baru blh masuk U..

    ReplyDelete
  2. At least he did something that others didnt. At least dia lagi bagus dari Panglima Perang duduk caci orang

    you may read this : http://chomeini.blogspot.com/2012/01/isu-adam-adli-dan-auku.html

    ReplyDelete
  3. Desperado,
    Salah tu bro. BN x pernah pilih kasih atau berat sebelah pd penuntut2 yg ingin masuk U. Cuma bila diaorang dah masuk U, senang2 di perkuda2kan oleh pembangkang. Mereka sepatutnya berfikir. D U tu utk belajar, bukan berpolitik. Kalau betul x apa. Masalahnya yg songsang tu menjadi pilihan mereka. kan rugi tu.

    ReplyDelete
  4. Ariffin Khomeini,
    Salam bro,
    Bagus sangat ke apa yg dilakukan oleh Adam tu? Adakah dia akan dipuja sebagai 'hero' mahasiswa?
    Wrong, wrong bro. Instead, u fool yourself. Adam acting lika a stupid fool. So, yg ruginya ialah Adam. sokong benar anwar tu apa yg Adam dapat.? Jadi manusia/mahasiswa yg berterima kasih. fikir-fikirkanlah....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...