Tuesday, January 17, 2012

Rupa-Rupanya "Hippies" Tua Bangka Ni Gila Jawatan???


PATUT le beria-ia menyokong kumpulan Bersih yang kononnya begitu bersih dari segala-galanya. Ada udang disebalik batu rupanya si 'hipppies' tua ni. Gila pangkat dan mempunyai 'hati busuk' dan tak sedar diuntung. Bergelar 'sasterawan Negara', tapi tidak menyerupai seorang tokoh  sasterawan kerana menyokong kumpulan Bersih yang hala tuju perjuangan mereka menyimpang dari landasan yang sebenarnya.

Dulu katanya hanya nak menegakkan kebenaran kerana sistem pilihanraya di negara ini tidak telus dan banyak kepincangan, tapi kini jelas si tua yang berambut putih ala 'hippies sudah lari dari tajuk asalnya, ibarat cakap tak serupa bikin. Kini, si tua ni gembira kerana dilantik sebagai Pengerusi Bersama Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).

Dengar khabar, Pengerusi Bersih, Datuk S Ambiga akan melancarkan Bersih 3 sekiranya SPR masih lagi tidak menunaikan pemintaan yang telah mereka tuntut tidak lama dulu. Maka si tua Pak Samad ini merasakan amat tepat sekali beliau dilantik menjadi pengerusi bersama Bersih. Memang si tua tak sedar diri.

Apabila Ambiga mengeluarkan kenyataan bahawa Bersih 3 akan menyusul sekiranya SPR tidak mengubah sistem pilihan raya yang lebih baik, itu adalah seperti satu cubaan mengugut dan bagi pandangan IBM amatlah lebih, seperti 'bagi betis nak peha'. Apa lagi si perempuan celaka ni nak? Atau sengaja nak mencari pasal dan untuk menghuru-harakan negara? Nampaknya mereka-mereka ni sudah lebih. Begitu juga dengan si tua hippies ni.

Oleh itu, IBM hanya nak peringatkan pihak yang berwajib supaya mengambil serius di atas apa yang dikatakan oleh Datuk S Ambiga itu dan janganlah diberi muka kepada perempuan tua seperti S Ambiga ini dan juga Pak Samad yang seolah-olah telah di 'kristian'kan oleh Ambiga. What's a poor old man!!!.  Sekiranya berlaku lagi himpinan haram Bersih 3, pastikan tindakan yang  keras di ambil, tiada lagi komporomi untuk mereka.

Berbalik kepada peri hal Pak Samad hippies ni, balik le kepangkal jalan, jangan jadi hamba kepada si kristian S Ambiga yang telah banyak menyesat dan memurtadkan umat Islam di negara ini. atau adakah Pak Samad sudah di kristiankan oleh S Ambiga?...hehehe...itu cuba andaian dari IBM. Kepada Pak Samad, apa lagi yang dia mahu?. Tak cukupkah apa yang kerajaan anugerahkan kepada beliau?...fikir-fikirkanlah Pak Samad. IBM rasa Pak Samad belum lagi sampai ketahab Pok Nik yang di kategori kan sebagai orang tua yang sudah 'nyanyuk' dan bak kata perpatah, 'rumah kata pergi kubur kata mari'. - IBM

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...