Monday, January 27, 2014

ADA YANG TAK KENA "PELAN DAMAI" YANG ANWAR CADANGKAN KEPADA BN NI. HATI-HATI!!

ISNIN, 27 JANUARI 2014
MEMANG sukar untuk diterima dan ada sesuatu yang tak kena bila ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mengajak kepada permuafakatan nasional terutamanya berkaitan keharmonian agama dan kaum di negara ini. Menawarkan 'pelan damai' kepada Barisan Nasional (BN), Anwar berkata, keadaan semasa kini mencapai kepada tahap yang boleh merosakkan perpaduan nasional identiti rakyat Malaysia. Beliau turut menggesa ahli-ahli politik dari kedua-dua belah pihak supaya bekerjasama ke arah pembangunan negara. Dengan erti kata lain, Anwar seperti ada agenda lain yang tersirat, seolah-olah seperti kata perpatah, "ada udang disebalik batu". Tapi, entahlah. Sejauh mana keikhlasanya itu?, hanya Anwar dan tuhan sahaja yang tahu.

Katanya, kita mesti menolak tanggapan bahawa Islam berada di bawah ancaman dan bahawa terdapat beberapa konspirasi jahat untuk menggantikan Islam sebagai agama persekutuan. Anwar juga berkata konsensus kebangsaan perlu dilaksanakan bagi menangani isu-isu lain seperti kos sara hidup yang meningkat, rasuah dan keselamatan. Seterusnya, beliau menyeru marilah kita membantu polis memerangi jenayah supaya kediaman kita, sekolah-sekolah dan kompleks membeli-belah menjadi lebih selamat. Aikk...hairan juga. Bila masa Anwar ni pandai menghormati polis? Pada hal bagi beliau polis adalah musuh ketatnya kerana pernah satu ketika dahulu beliau mengelar anggota polis sebagai 'anjing kerajaan'. Tiba-tiba baik sangat pulak pada polis. Memang hairan dan ajaib le bila Anwar berkata sedemekian rupa. 

Selain itu Anwar mengingatkan semua pemimpin tanpa mengira pegangan politik supaya meletakkan kepentingan nasional lebih tinggi daripada sebarang agenda politik. Kewajipan kepada negara adalah lebih besar daripada tugas untuk parti, katanya. Aduh, cantiknya ayat yang al-juburi gunakan ini. Itulah, apabila manusia yang bernama Anwar ini yang telah menghuru-harakan negara dik kerana terlalu ingin dan mengidam menjadi seorang Perdana Menteri, maka amatlah susah dan sukar diterima walaupun pelan damai yang dicadangkanya kepada Barisan Nasional (BN) mejuruskan kepada kebaikan demi untuk kesejahteran negara. Persolannya, kenapa sekarang? kenapa sekarang baru Anwar mahukan ini semua? Sedangkan beliau dan kuncu-kuncunya di dalam Pakatan Rakyat telah menaburkan 'racun' kepada rakyat. Racunnya itu amat-amat berbisa dan hampir-hampir memusnahkan negara.

Apapun, korang fikirlah sendiri. Adakah Anwar betul-betul dah insaf diatas perbuatannya itu, atau memang beliau ada agendanya tersendiri?. Kepada kepimpinan Barisan Nasional (BN) hati-hati dengan tawaran yang Anwar tawarkan ini, kerana Anwar diibaratkan seperti 'musang berbulu ayam', dan seperti 'duri dalam daging'. Fikir-fikirkan kerana Anwar tetap Anwar dan kalau tidak berbohong atau berniat jahat, bukan Anwar Ibrahim namanya. Wasallam.

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...