Thursday, January 2, 2014

BERANI PEMUDA PAS MALAYSIA UGUT KERAJAAN YE!!

KHAMIS, 02 JANUARI 2014


Betul ke Pemuda PAS berani nak buat satu lagi perhimpunan besar-besar jika kerajaan tidak mengikut kehendak mereka?…apa sebenarnya yang mereka nak ni??


DENGAN angkuh dan sombongnya Dewan Pemuda PAS Malaysia mengistihar dan mengancam untuk mengadakan satu perhimpunan lebih besar sekiranya kerajaan masih tidak melakukan sebarang tindakan menurunkan kenaikan kos sara hidup. Ketuanya Suhaizan Kaiat berkata kehadiran 10,000 golongan anak muda ke perhimpunan di Dataran Merdeka pada malam tadi menunjukkan bahawa masyarakat yang mengalami kesempitan hidup kini tidak boleh lagi berdiam diri.

Dengar nada yang marah, bila ditemui semalam dan menyatakan rasa yang sama, bahawa himpunan malam tadi adalah permulaannya. Katanya, jika kerajaan tidak berganjak dengan sikap degil dan tidak bertoleransi dengan rakyat, himpunan yang jauh lebih besar dari ini akan digerakkan. kata Suhaizan dalam kenyataannya. Katanya, sikap yang ditunjukkan oleh para peserta perhimpunan di Dataran Merdeka itu juga menunjukkan golongan itu menghormati prinsip demokrasi dan tidak bertindak ganas untuk menggulingkan kerajaan seperti didakwa. Tambahnya, ancaman yang timbul berhubung ancaman bom serta ribuan laporan polis oleh NGO pro-kerajaan juga tidak menghalang kemaraan kumpulan berkenaan untuk menyatakan bantahan mereka.

Ancaman sebegitu tidak mampu melemahkan kebangkitan peserta terutama anak muda semakin bersemangat dan berani menyatakan sikap tanpa menghiraukan risiko yang bakal ditempuh mereka, katanya. Menurutnya, ancaman seperti itu hanyalah ketakutan golongan tersebut pada "bayang-bayang sendiri". Sedangkan, kenaikan kos sara hidup itu berpunca dari kegagalan kerajaan mengurus tadbir negara dengan baik, dakwanya. Perhimpunan tersebut masih tetap diteruskan semalam walau Perdana Menteri pada hari sebelumnya mengumumkan 11 langkah bagi mengurangkan perbelanjaan sektor awam, termasuk mengurangkan elaun kepada Menteri dan Timbalan Menteri sebanyak 10 peratus.

Wow!! berani dan bersemangat nampaknya Ketua Pemuda PAS Malaysia ni. Apa nak dikatakan lagi. Kalau itulah yang mereka mahu, IBM hanya kata, buat dan teruskanlah. Kita tengok siapa yang kena nanti. Apa,  Kalau korang ingat negara kita ini tiada undang-undang ke?…bodoh punya PAS. Sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

2 comments:

  1. Sakit hatinye aku baca ayat2 berok PAS ni..
    bkn main Samseng ugut.. pdnlah Krjn pun lembut sgt..
    Bahlol PAS, yg naik brg tu peniaga pengilang.. klu mcm tu punya keadah lebih mudahlah Cina nk jatuhkn Krjn krn mereka berpakat naik harga.. Krjn yg kena..

    Aku nk mntk Pemuda UMNO anjur himpunan besar2 lawan puak2 setan ini.. xlarat nk sabar lg dgn kerenah setan2 PAS ini.. biar buku bertemu ruas nk sgt huru hara.. asyik mereka shj main provokasi!!

    PAS laknatullah!

    ReplyDelete
  2. Salam, kita tengok sejauh mana pemuda PAS M'sia ni pergi. Kita tgk apa tindakan mereka selepas ini. Kalau kita istihar perang dgn diorg pun x ada gunanya. Buang masa saja. Tentang buat himpunan besar2an IBM stuju sangat. Kita tunjuk pada mereka, kita org2 Umno pun boleh anjur himpunan besar2an. Kita ramai pengikut/ahli. apa nk dirisaukan. Jom.!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...