Thursday, January 23, 2014

LIM KIT SIANG TAKUT PADA BAYANG-BAYANG 13 MEI??

KHAMIS, 23 JANUARI 2014
Ingat Lim Kit Siang ingat 13 Mei. Hari tidak sentiasa siang buat Lim
Penasihat DAP, Lim Kit Siang sudah mula mengelabah. Perasaan dan hatinya dah mula cuak.  Inilah perasaan orang yang membuat salah. Duduk tak senang, berdiri apa lagi. Dengan perasaan yang penuh gementar, beliau seperti dapat menghidu bahawa kumpulan yang merancang untuk mencetuskan semula peristiwa 13 Mei di negara ini telah memasuki tahap kedua agenda mereka. Beliau mendakwa, tahap pertama kumpulan itu dengan mengugut tragedi 13 Mei akan berulang telah dilakukan sebelum ini dan tahap kedua mereka iaitu melalui tindakan fizikal termasuk kelakuan ganas sedang bermula. Katanya, tahap pertama, puak yang mahu 13 Mei berulang melontarkan ucapan dan ugutan bahawa tragedi 13 Mei akan berulang.
Contoh yang  Lim Kit Siang beri, menurutnya, golongan itu kini memasuki tahap kedua dengan memulakan keganasan menerusi tunjuk perasaan untuk mengapi-apikan kebencian perkauman dan keagamaan seperti demonstrasi membantah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Macang, Lee Khai Loon baru-baru ini, dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini. Kit Siang mendakwa, tindakan ala samseng kumpulan itu keatas pegawai penguatkuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) baru-baru ini juga antara tahap kedua agenda mereka untuk mengembalikan insiden 13 Mei. Justeru, beliau menyeru pimpinan Barisan Nasional (BN) untuk mengadakan perbincangan dengan pakatan pembangkang bagi memastikan rancangan kumpulan terbabit tidak menjadi kenyataan demi kesejahteraan negara.
Persoalanya, kenapa baru sekarang Lim Kit Siang berasa bimbang dan takut peristiwa itu berulang lagi? Tidakkah beliau sedar bahawa selama ini, DAP dan Pakatan Rakyat begitu kurang ajar, menghina orang-orang melayu, kesultanan melayu, hak-hak orang melayu, semuanya ini dipertikaikan oleh mereka (pakatan rakyat) terutamnya DAP? Kenapa baru sedikit demonstrasi yang orang-orang Umno dan NGO buat, Lim dan DAP sudah mengelabah?Bagi IBM, sudah jelas, Lim Kit Siang takut dengan bayang-bayangnnya sendiri dan kejadian 13 Mei 1969 kini menghantuinya kembali. Bagi IBM tak perlu DAP menyeru atau merayu kepada kepimpinan Barisan Nasional (BN) untuk mengadakan perbincangan. Buang masa je.
Siapa yang dulu mencetuskan pertelengkahan ini? Siapa yang menghina siapa? Wahai Lim dan para pemimpin-pemimpin DAP yang lain diluar sana tu, jangan cuba bermain api. Kelak akan membakar tangan sendiri. Sudah cukup kami orang-orang melayu di hina. Jangan sampai kami hilang sabar, nahas korang nanti. Tapi, kalau korang berani pi lah buat repot polis, lepas tu failkan saman. ada berani ka? Fikir-fikirkan. Kepada Lim Kit Siang, andainya kamu tak dapat tidur malam dengan lena mengenakan isu ini, jangan salahkan kami.  Berhenti disini dahulu. Ikhlas dari saya ~ IBM
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...