Sunday, January 12, 2014

ISU BELI MERCEDES : SURUH SPRM SIASAT? LGE MENGELABAH SEBENARNYA....

AHAD, 12 JANUARI 2014

Senyum dari seorang penyamun duit rakyat, penyamun tarbus!!

PANDAI betul cina seko ni berlakun ye. Dah buat silap, terlepas cakap, dan untuk menutup malu akan kesilapan yang dilakukannya, beliau mengalu-alukan Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) untuk membuat siasatan berhubung pembelian kereta mewah Mercedes-Benz S300L bernilai RM657,218. Itulah kepakaran seorang Ketua Menteri Pulau Pinang dari parti rasis DAPig yang bernama Lim Guan Eng. Katanya, beliau dan kerajaan negeri sedia memberikan kerjasama sepenuhnya mengenai isu pembelian kereta baharu untuk kegunaan rasminya baru-baru ini.

Walaupun cara cakap beliau bersahaja, tapi, dalam hati kecik beliau penuh dengan kerisuan dan mengelabah. Cuma, beliau terpaksa berlakun, seolah-olah itu adalah isu kecil yang boleh di selesaikan bila-bila masa sahaja. Menurutnya lagi, kerajaan Pulau Pinang di bawah pemerintahanya, bersedia dan menglu-alukan pihak SPRM untuk membuat sebarang siasatan kerana kerjaan negeri melaksanakan urus tadbir yang bersih dan tidak ada sebarang unsur yang mahu disembunyikan.  Apapun katanya beliau tetap mempertahankan keputusan majlis mesyuarat kerajaan negeri atas pembelian kereta Mercedes-Benz tersebut.

Itulah korang melayu Pulau Pinang, silap besar menyokong dan mengundi DAPig semasa PRU ke-13 dulu. Sekarang apa sudah jadi? Apabila mereka (DAP) diberi kuasa untuk memerintah, mereka berbuat sesuka hati depa. Korang nak larang apa lagi? nak jatuhkan depa sekarang ni? Mustahil, kerana mereka dah begitu kuat, angkuh, dan sombong. Dan, korang tahu tak bangsa mereka (cina) dah mewar-warkan di dalam #FB supaya Pulau Pinang keluar dari Malaysia?...mereka nak bersendirian.


Bagaimanapun, masih belum terlambat. Pulau Pinang masih boleh diselamatkan dari penyangak-penyangak Pakatan Haram, terutamanya DAP dengan syarat, orang-orang melayu di Pulau Pinang bersatu. Tolak DAP secara total. Melayu PAS dan PKR mesti berganding bahu dengan UMNO. Lupakan sengketa lama. Apa yang perlu diselamatkan ialah maruah orang melayu dan rampas kembali Pulau Pinang dari DAP. Insyallah.

Kepada Lim Guan Eng, jangan tidur lena. Isu pembelian kereta mewah ini akan membongkar dan mencerminkan wajah kamu yang sebenarnya. Betul dan sah, DAP memang parti 'rasis' dan perjuangannya mirip kepada ala komunis. Komunis benci melayu, maka, DAP juga bencikan melayu. fikir-fikirkan. Sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...