Sunday, January 26, 2014

NICOL KEKAL PEMAIN NO 1 DUNIA 89 BULAN BERTURUT-TURUT. TAHNIAH!!

AHAD, 26 JANUARI 2014

BERITA SUKAN
                                              NICOL bergambar bersama Amr Shabana juara kateagori lelaki.


Ratu skuasy negara Datuk Nicol David sekali lagi melakar pencapaian gemilang di pentas antarabangsa apabila menjuarai Kejohanan Juara-Juara di New York dengan menewaskan pemain England, Laura Massaro. Nicol menjinakkan Laura 11-4, 13-11, 11-8 dalam tempoh hanya 45 minit untuk kejuaraan pertamanya tahun ini dan kejuaraan sulungnya dalam kejohanan terbabit. Beliau memang mengidam gelaran ini, kata Nicol sebaik menjuarai kejohanan terbabit. Paling membuatnya teruja adalah peluang bermain dalam kejohanan sehebat Kejohanan Juara-Juara.

Memang ianya hebat. Dan, ada sesuatu yang istimewa mengenai suasana di sini. Menurut kata Nicol. setiap kali beliau melangkah ke Grand Central Terminal, hatinya berdebar-debar, hairan betul katanya. Biasalah, katanya. Pada awalnya mereka tidak tahu bagaimana pergerakan bola di gelanggang ini. Sebaik bermain, ia bergerak semakin pantas dan beliau berupaya melakukan pukulan dengan baik. Kemenangan itu memberikan gelaran ke 72 dalam Jelajah Persatuan Skuasy Wanita, sekali gus melebarkan penguasaan tanpa kalah kepada 35 perlawanan, sebelum ini tewas pada Mei 2013 juga kepada Laura di Terbuka Britain. Ia juga membolehkan Nicol terus berada di puncak sebagai pemain nombor satu dunia selama 89 bulan berturut-turut.

Nicol, Malaysia bangga dengan pencapaian mu. Teruskan, harumkan nama mu dan negara dipesada dunia didalam sukan skuasy. Sekalong tahniah dari semua rakyat Malaysia dan peminat sukan skuasy. Malaysia boleh!! "Majulah sukan untuk negara"

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...