Friday, January 17, 2014

SIAPA ITU AMBIGA????

JUMAAT, 17 JANUARI 2014
PARA pembaca sekalian. Tepat tak soalan yang IBM ajukan di atas itu?? Siapa Ambiga@Ambigagok. Nak tahu kenapa IBM ajukan soalan tersebut? Ini kerana kelantangan mulutnya yang tak sedar diri dan diuntung. Terlalu banyak propaganda bertujuan menghuru-harakan negara bersama pembangkang si betina ni dah buat. Antaranya menganjurkan perhimpunan haram 'Bersih', mempertikaikan hak-hak serta keistimewan orang-orang melayu. Juga mempertikaikan undang-undang negara yang sedia ada, dan banyak lagi. Kita semua sedia maklum, kelantangan dan keberanian si betina bonggok ini adalah disebabkan ada penaja dan orang dibelakangnya.

Ambiga tidak takut ditangkap oleh penguatkuasa (polis) kerana sudah menanti orang-orang yang berpengaruh untuk mengeluarkan beliau dari penjara sekiranya beliau di tangkap. Contohnya, setiap kali perhimpunan haram yang beliau anjurkan dan menjadi ketuanya, dan setiap kali beliau ditangkap untuk disoal-siasat, beliau akan dibebaskan dengan jaminan. Dan bila dibicarakan, terlepas begitu sahaja atau buang kes. Tak faham....IBM tak faham dengan undang-undang negara kita ini. Tidak sahaja dengan keberanian dan kelantangan mulutnya, Ambiga dan pembangkang (PR) akan terus mencari pasal, cuba mencari silap kerajaan kerana kita semua tahu sejak kebelakangan ini pembangkang sudah kehabisan modal dan idea.

Terbaru, betina bonggok dan sombong ini mencabar Perdana Menteri kita, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya mengiktiharkan harga beliau. (KLIK untuk cerita lanjut) Kenapa dan mengapa tiba-tiba isu ini ditimbulkan pulak?? Ini sudah tentu ada dalang disebalik desakkan tersebut. Maka, sekali lagi ambiga di ketengah dan di pergunakan. Satu soalan dari IBM, siapa Ambiga ini mendesak supaya PM mengiktiharkan harga beliau? dan, arahan siapa. Maka, kesimpulannya, memang pembangkang dulu, kini dan selamanya mempunyai niat dan hati yang busuk terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN).  Jadi, Suruhanjaya Pencegah Rasuah (SPRM), apa respon korang?...nak siasat?...sebelum itu IBM nak tanya sikit le pada yang berkenaan. Betul ke Ambiga si hitam ni orang Sri Langka?..bukan rakyat Malaysia?

Hehehehe..saja nak tanya. Kalau betul, dahsyat ye...rakyat asing boleh bermaharaja dan lantang mengkritik dan berani mencetuskan huru-hara di negara kita ini. Tak  mustahil satu hari nanti rakyat asing memang jawatan dalam kabinet (kalau pembangkang jadi kerajaaan). Maka, mari kita semua berfikir, adakah harus kita memberi ruang dan peluang kepada pembangkang untuk menjadi kerajaan pada PRU ke-14 nanti. Fikir-fikirkan.........sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...