Wednesday, January 29, 2014

MASIH ADA YANG SAYANG KAT KHALID GAGAP NI RUPANYA. TAK CAYA??

RABU, 29 JANUARI 2014
BANYAK peminat rupanya si Khalid gagap  ni.  Kalau korang baca paper The Star edisi hari Selasa yang lepas, satu undian telah dibuat terhadap Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim tentang popularity beliau di negeri Selangor dan cara beliau mengendali negeri Selangor sejak dari tahun 2008. Walaupun desas-desus yang beliau akan ditendang keluar dan didesak untuk berundur dari menjadi Menteri Besar, namun apabila undian itu dibuat Khalid terus mendapat tempat dihati rakyat Selangor dan peminat-peminatnya. Apa ilmu yang si gagap ni pakai ye?

Wajah-wajah penyamun terbus di Selangor (berebut jawatan):
Yang Mana Satu Pilihan Rakyat Selangor?

Jesteru, pelbagai pihak masih mahukan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kekal sebagai Menteri Besar Selangor mengikut undian yang dijalankan oleh The Star pada Selasa. Undian yang bermula pada pukul 8 pagi itu telah menarik perhatian seramai 2,125 pengundi untuk membuat pilihan dengan 43 peratus mahu Abdul Khalid dikekalkan. Khalid telah mentadbir dengan baik, sesuatu yang amat jarang dilakukan oleh pemimpin di negara ini. Maka, beliau perlu terus menjadi menteri besar walaupun terdapat gesaan daripada pengkritiknya, kata salah seorang pengundi dan ahli tegar PKR. Kata Seorang lagi peminat, Abdul Khalid merupakan seorang yang memahami masalah ekonomi dan lebih baik dari orang lain.

Berintegriti, jika orang Selangor tidak mahu beliau sebagai menteri besar, kami orang Terengganu mempelawa Abdul Khalid dengan tangan terbuka untuk menjadi menteri besar, katanya. Manakala, Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli pula mendapat sebanyak 24 peratus undian untuk berada sebagai pilihan kedua dengan 497 undi. Ahmad Rasydan dari Kerteh Terengganu berkata, Rafizi merupakan rakan sekolahnya dan beliau adalah calon terbaik untuk menjadi menteri besar Selangor. Walaupun terdapat beberapa kenyataan beliau tidak tepat tetapi kesalahan itu lebih kecil jika dibandingkan dengan yang dilakukan oleh pemimpin lain. 
Bagi Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dinamakan sebagai calon pilihan raya kecil (PRK) DUN Kajang, hanya menjadi pilihan ketiga dengan mendapat 21 peratus atau 450 undi. Berada di kedudukan keempat pula ialah Ahli Dewan Undangan Negeri Cempaka, Iskandar Abdul Samad yang mendapat 172 undi iaitu 8 peratus. Ahli Parlimen Gombak, Mohamed Azmin Ali pula menjadi pilihan terakhir dengan 91 undi atau 4 peratus dari keseluruhan pilihan. Anwar mesti benggang habis bila baca  laporan The Star yang dia not wanted oleh rakyat Selangor. Tapi, dik kerana muka tebal, IBM rasa dia akan teruskan juga niatnya untuk menjadi MB Selangor. 
Disamping itu, rupa-rupanya masih ada yang sayang kat si Khalid gagap ni ye. Nampaknya, senario politik Pakatan Rakyat di Selangor ini, terutamanya PKR semakin Complicated dan meruncing. Pening kepala DYMM Sultan Selangor memikirkannya nanti. Apapun, kita tunggu dan lihat saja lah. Yang penting, kita bersedia bagi menghadapi PRK DUN Kajang dan pastikan Anwar tidak menang. Masalah kemelut dalaman parti depa, jangan kita nak sibuk-sibuk.  Menang atau tidak di Kajang nanti, fokus kita yang sebenarnya ialah PRU ke-14. Kita rampas kembali Selangor dari Pakatan Rakyat. Kerana, BN boleh!!. Wasallam.

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA" 

2 comments:

  1. yela undian dlm The STAR suka khalid jd MB sbb dia ni bodoh boleh jd lembu Cina DAP... siap naik gaji exco speaker babi2DAP ni tk hingt punye.. isu2 Melayu disepak ..mcm mana Cina tk support Khalid..kah..kah lembu kuda cina

    ReplyDelete
  2. IBM ~ PASDAPX,

    Itulah sebab. Tapi The Star milik MCA. Meaning, cina MCA pun support si Khalid gagap ni ke? Apapun, Khalid gagap ni memang lembu dan kuda tunggan Cin a DAPig...for sure..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...