Friday, January 24, 2014

HUKUMAN PENJARA MENANTI ADUN MACHANG LUBUK!!!

JUMAAT, 24 JANUARI 2014

DEMAN tak kebah nampaknya cina PKR seko ni apabila mendengar berita ini. Penjara menunggunya. Terimalah akibatnya. Sendiri cari pasal, sendiri tanggunglah. Khabarnya, ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Machang Bubuk, Lee Khai Loon akan berdepan tindakan penjara dan denda sekiranya disabitkan kesalahan kerana memfitnah berhubung isu kangkung yang membangkitkan kemarahan banyak pihak baru-baru ini. Ketua Polis negeri, Datuk Abdul Rahim Hanafi (gambar bawah) berkata, pihaknya telah mengambil keterangan wakil rakyat daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu hari ini. Kenyataan daripada beberapa pihak lain juga telah diambil dan kertas siasatan telah dibuka bagi membolehkan siasatan lanjut dijalankan, katanya di sini hari ini.

Difahamkan, Khai Loon disiasat di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan kerana memfitnah dan sekiranya sabit kesalahan boleh dihukum penjara setahun atau denda RM50,000 atau kedua-duanya sekali. Khai Loon dan beberapa penyokong pembangkang sebelum ini bertindak biadab menyumbat kangkung ke dalam mulut patung menyerupai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan mempersenda kenyataan Najib berhubung penurunan harga sayuran berkenaan. Tindakan tidak bertanggungjawab Khai Loon itu menyebabkan pelbagai pihak termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini mengadakan demonstrasi aman bagi mendesak wakil rakyat berkenaan memohon maaf.

Maaf? Bagi IBM tiada gunanya mendesak cina kurang ajar ini memohon maaf. Sudah terlambat. Serahkan sahaja pada pihak polis untuk mendakwa cina haram jadah ni dan humbankan saja ke dalam penjara. Cukup....cukuplah bangsa kita (melayu) dihina. Ingat kata Laksamana Hang Tuah, 'Tidak Melayu Hilang Didunia'. Ingat tu. Wasallam. Ikhlas dari saya ~ IBM
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

2 comments:

  1. sejauh ni tindakan menyalahi undang-undang pihak pembangkang tiada satupun yg menerima hukuman.sebab tu mereka semakin berani. bagi mereka undang-undang tidak akan dilaksanakan keatasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. IBM ~ PESARA AWAL

      Itulah pasal. Kadang2 kita tgk perlaksanaan undang2 di negara kita ini mcm main2 je. Tak serius. Sudah tiba masanya kerajaan kena tegas.Jgn memalukan bangsa sindiri (melayu)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...