Wednesday, January 15, 2014

UMNO TARIK BALIK SAMAN FITNAH TERHADAP PEMBANGKANG, ADAKAH ITU LANGKAH DAN PENYELESIAN TERBAIK??

RABU, 15 JANUARI 2014

APA citer ni?? Siapa le yang tak marah. Siapa yang tak geram. Sebagi seorang ahli Umno yang setia, taat pada parti, memang naik angin dan benggang betui apabila orang-orang atasan mengambil jalan mudah dan senang-senang memaafkan pembangkang yang terlalu celupar, kurang ajar mencemuh, menfitnah Umno terhadap insiden pencerobohan di Lahad Datu yang kononnya dirancang dan Umnolah dalangnya. Perkara itu disuarakan oleh seorang pemimpin PKR, Tian Chua menuduh itu adalah konsprasi terancang Umno (seperti keratan akhbar dibawah) yang telah disiarkan didalam sebuat portal pembangkang itu sendiri.

Ekoran dari itu, maka melentinglah orang-orang dan pemimpin Umno, termasuklah IBM sendiri. Laporan demi laporan di buat di balai-balai polis seluruh negara membantah akan kenyataan pemimpin PKR tersebut. Di dalam memorandum/bantahan yang di hantar ke balai polis antaranya mengecam sekeras-kerasnya tuduhan dan fitnah yang di lamparkan oleh Tian Chua terhadap Umno. Juga minta Tian Chua di ambil tindakan keras, mohon maaf dan berbagai-bagai lagi. Akhirnya Umno mengambil tindakkan untuk menyaman Tian Chua. Tapi, apabila membaca berita di akhbar-akhbar beberapa hari yang lepas, hati ahli Umno mana yang tak rasa luka, terguris apabila mendengar dan mendapat tahu bahawa kes saman terhadap Tian Chua di tarik balik. 
Tengoklah muka si Rauf tu. Tersenyum lebar, tapi dalam hati kecil Cina sial ni ( Tian Chua) bodoh punya melayu Umno!

Kononnya langkah Umno menarik balik saman fitnah terhadap Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua dan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali membuktikan parti terbesar orang Melayu itu sebagai pengamaldemokrasi sebenar. Puiiii!! IBM tak setuju langsung dengan kenyataan Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Razali Ibrahim ini. Katanya lagi,  pemimpin berkenaan iaitu Tian Chua sepatutnya malu dengan sikap keterbukaan Umno yang bersedia memaafkan mereka walaupun tohmahan dan pembohongan yang dilemparkan ke atas Umno amat berat. Bagi IBM yang patut malu ialah pemimpin Umno itu sendiri. Tak ada maruah langsung. Marah mereka sekejab sahaja, dan melentingnnya mereka seperti satu sendiwara. Sekarang siapa yang main wayang dan sendiwara?? Umno atau PKR (pembangkang)??
Bagi IBM, kesalahan, penipuan dan keceluparan yang dilakukan Tian Chua masih belum selesai terutamanya bagi mangsa dan keluarga dalam insiden di Lahad Datu. Dan tiada maaf baginya (Tian Chua).   Beliau sepatunya di hukum supaya tidak lagi mengulangi pekara yang sama (fitnah) terhadap Umno.  Dan begitu juga pemimpin Pas, Mustafa pula perlu mengambil iktibar daripada perkara terbabit terutamanya sebagai pemimpin parti yang kononnya memperjuangkan Islam. IBM nak tanya, mana kelantangan, ketegasan pemimpin-pemimpin Umno selama ini, terutamanya Datuk Razali yang membuat komen tentang penarikkan balik fitnah yang dilakukan oleh Tian Chua dan Mustafa Ali terhadap Umno. Sudahkah Datuk Razali berbincang dengan pemimpin-pemimpin tertinggi Umno?
Tak keterlaluan kalau IBM dn para ahli Umno yang lain menyatakan bahawa pemimpin-pemimpin Umno ini pengecut dan tak ada telo. Bukan ini caranya Umno nak menunjukkan bahawa Umnolah parti yang mengamalkan demokrasi. apa mereka tu (pembangkang) mengamalkan demokrasi? Setiap hari, masa, didalam akhbar portal mereka, menghentam, kondem dan memperlekehkan kepimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN). Berdemo sana-sini, nak gulingkan kerajaan. Adakah itu demokrasi?? Semua yang kerajaaan buat salah belaka. Kalaulah perkara ini berlaku pada pemimpin-pemimpin mereka yang difitnah oleh pemimpin BN, cepat-cepat mereka hantar saman notis. Langsung tak bagi muka. 
Kalaulah Umno berlembut gara-gara berita yang disiarkan pada Isnin lepas, bahawa Tian Chua atau nama sebenarnya Chua Tian Chang, 51, menarik balik  kenyataan fitnahnya yang mengaitkan Umno dengan kejadian pencerobohan pengganas dari selatan Filipina di Lahad Datu, Sabah, pada Februari tahun lepas, Umno cair, maka terus-terang IBM katakan bahawa parti Umno sekarang dah tak 'relevan' lagi. Lemah dan longlai. Dan begitu juga dengan si beruk makyeh   Mustafa Ali ni melalui peguamnya dan akhbar rasmi PAS, HarakahDaily pula turut menyatakan persetujuan menarik balik kenyataan fitnah terhadap Umno kerana didakwa mengaitkan parti itu dengan penyebaran video lucah yang dikatakan mirip dirinya.

Jadi, kesimpulannya, dalam kedua-dua isu ini, jika Umno betul-betul memaaf dan menarik balik seman mereka terhadap kedua-dua beruk makyeh pembangkang ini adalah satu keputusan yang betul-betul bodoh, memalukan parti, memalukan ahli-ahlinya sendiri yang mana selepas ini pembangkang tidak lagi menghormati parti Umno. Mereka ketawa terbahak-bahak di belakang mengatakan betapa bodohnya pemimpin-pemimpin Umno bahkan mereka menganggap bahawa parti umno senang di perlekehkan. Kerana apa?....kerana kononnya Umno dan pemimpinnya murah hati, berjiwa 1 Malaysia, mudah memaaf-maafkan. Alahai, kenapa le bodoh dan benggongnya pemimpin-pemimpin Umno ni? Ops..terkena pada aku juga!!

Dah le tu...malas dan letih IBM nak memikirkan telatah pemimpin-pemimpin Umno ni. Korang fikirkan apa yang terbaik untuk parti keramat ni. Jika di  PRU-14 nanti Umno kecundang dan menyembah bumi, jangan salahkan ahli-ahli parti tidak menyokong atau sabotaj parti. Sebenarnya koranglah (pemimpin atasan) Umno yang ingin melingkopkan parti sendiri. Fikir-fikirkan. Sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...