Tuesday, January 21, 2014

PANDAI BETUI SI GAGAP NI BERLAKUN YE!!

SELASA, 21 JANUARI 2014
MACAM tak ada apa-apa je. Pandai betui si Khalid gagap ni berlakun. Terkini, isu pemecataan si Azmin daripada Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) akan dikendalikan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Transparency International (TI). Itu kata  Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim. Menurutnya  kedua-dua agensi itu merupakan badan integriti yang sesuai untuk melakukan siasatan. Semalam juga heboh akan pemecatan Pengurus Besar PKNS, Datuk Othman Omar dan Setiausaha Eksekutif Kerja PKNS, Norita Mohd Sidek yang ditukarkan ke Ibu Pejabat Setiausaha Kerajaan negeri ketika ini tidak dibenarkan mengeluarkan sebarang kenyataan kerana terikat dengan ektika pekerjaan. Satu lagi helah dari Khalid. For sure.
Kedua-dua mereka ini dijadikan 'kambing hitam' oleh Khalid. Kesian!!

Menurut Khalid lagi, kedua-dua individu terbabit perlu menunggu sehingga selesai siasatan dijalankan. Khalid selain itu turut menolak dakwaan bahawa kedua-dua pegawai kanan terbabit dijadikan 'kambing hitam' untuk meredakan kekusutan isu berkenaan. Beliau lepaskan perkara itu biarkan dahulu pada badan tersebut menjalankan siasatan dan melengkapkan tugas mereka. Bila selesai, baru mereka akan mengeluarkan kenyataan berhubung keseluruhan isu ini. Sebelum itu, lebih baik jangan menimbulkan sebarang spekulasi, katanya. Pandai betul Khalid menyusun stretagi bagi menutup kelemahan dan kesalahan yang beliau lakukan  seolah-olah isu berkenaan tiada kaitan langsung dengan beliau. 
Inilah yang dikatakan peribahasa melayu, "tarik benang dalam tepung, tepung tidak berselerak". Bijak..bijak..memang bijak si gagap ni. Tapi, sebijak manapun si gagap ni, IBM pasti akan terpancut keluar juga akhirnya. Ramai yang menunggu diluar sana (pemimpin dan ahli-ahli PKR) khusunya hardcore Azmin Ali untuk menghentam atau menyingkir Khalid di dalam pemilihan parti yang akan diadakan tak lama lagi. Wa'ema apa sekali pun, mampus pi lah PKR ni. Kita tungggu je saat dan ketika adakah Parti Kelentung Rakyat (PKR) akan terus berceremuk, hancuss!! dan...sehebat mana si Khalid gagap ni dengan sendiwara dan wayang kulitnya??. 
Cukup saja di sini. Mohon diri. Ikhlas dari saya ~ IBM
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...