Monday, January 6, 2014

SIBUK PASAL ORANG PUNYA BIRTHDAY APA HAL? DENGKI RUPANYA MR BEAN NI….

ISNIN, 06 JANUARI 2014


PEMBANGKANG DENGKI DENGAN MENABUR FITNAH
Apa yang depa (PAS) ni sibuk sangat tentang orang punya sambutan hari jadi. Isu remeh-temeh ni pun PAS nak perbesarkan. Lantak pi dia nak sambut, buat dimana. Lagi pun dia pakai duit poketnya sendiri, bukan duit rakyat. Inilah jadinya jika dendam politik meresap ke dalam jiwa dan dendam kesumat yang tak pernah hilang dari hati depa. Hal ini diperbesarkan oleh Katua Penerangan PAS, Mahfuz Omar @Mr Bean. Katanya DS Zahid Hamidi sepatutnya menyambut hari jadinya bersama cucu dengan jamuan bihun dan kuih sahaja, sesuai dengan kerajaan agar semua rakyat berjimat ceramat.
Kata Mahfuz lagi, dengan pendedahan tersebut, beliau amat terkejut memandangkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak baru mengumumkan pemotongan 10% elaun keraian Menteri dan Timbalan Menteri dalam 11 langkah penjimatan mengurangkan perbelanjaan sektor awam. Mahfuz juga mempersoalkan mengapa DS Zahid mengadakan sambutan majlis hari jadi yang begitu mewah walhal kan elok mengadakan jamuan sederhana di rumah yang dihidangkan bihun, pulut kuning dan kuih sepertimana yang dilakukan oleh masyarakat umum. 
Mr Bean of PAS Penyebar Agama Sesat
Dari kenyataan yang dibuat oleh ketua penerangan PAS itu, jelas menunjukkan betapa jahil dan dungunya beliau. Apa hak beliau mempertikai dan menentukan dimana sambutan hari jadi tersebut hendak dibuat, makanan apa dan perbelanjaan yang digunakan. Apa, beliau ingat DS Zahid mengunakan duit kerajaan bagi mengadakan majlis tersebut? Memang bodoh kenyataan yang dibuat oleh seorang pemimpin PAS. Langsung tak pakai akai. Ada akai (otak) taruh kat lutut. Bodoh, memang bodoh.
Yang paling kelakarnya tu, Mr Bean PAS ni mahu pihak Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menyiasat dakwaan tersebut kerana wujudnya kemewahan luar biasa yang ditonjolkan oleh DS Zahid. Apa kena mengena sambutan hari jadi dengan SPRM?. Nampak sangatlah pembangkang ni terdesak, kehabisan idea dan cuba memerangkap musuh politiknya. Tapi, idea tu idea lapuk, dah tak boleh dipakai.  IBM difahamkan para pegawai SPRM pun ketawa mendengar kenyataan yang dibuat oleh Mahfuz omar @Mr Bean. 
Kepada parti PAS, nasihatkanlah para pemimpin korang supaya kalau nak cari salah orang, carilah yang relevan dan boleh diterima pakai. jangan asyik hentam geromo je. Lebih korang buat kerja dan jaga kawasan masing2. Kerana PRU ke-14 bukannya lama mana pun. Nanti, ditendang oleh rakyat, padan muka korang. Sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM


"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

2 comments:

  1. Waaahh bahlol mahpos brsuara.. Mmg akn keluarlah kebahlolannyer.. Nicky NAJIS sambut besday dgn potong kek besar bsama karpal paria ok plak.. Lim guanbabi eng bazir dn mewah dgn harta rakyt jgn suruh sprm siasat? Skrg ni keje pmbngkng PAS PR mcm dh xde otak.. Pmerhati luar tgk betapa bodoh bahlolnya pmbngkng msia create isu remeh..esok lusa mnteri Umno mkn kt KFC pun jd isu..lma2 makan pn xboleh... Mmg mkin sial politik PR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sial punya pembangkang, haram jadah. Mahfuz boleh mapuzzzzz!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...