Wednesday, January 15, 2014

RONALDO PEMAIN TERBAIK DUNIA 2013. TAHNIAH!!

RABU, 15 JANUARI 2014

BERITA SUKAN (BOLASEPAK)

Ronaldo tersenyum lebar dengan tropi yang menobatkan beliau sebagai pemain dunia terbaik bagi tahun 2013. Turut tersenyum lebar ialah Presiden Fifa dan pemain lagenda dari Brazil, Pele.
DI TIAP SEMULA OLEH : 

Pengumuman pesepakbola terbaik di dunia tahun 2013 sudah dilakukan. Hasilnya, pemain bintang Real Madrid dan tim nasional Portugal Cristiano Ronaldo keluar sebagai pemenangnya. Penghargaan itu diserahkan oleh legenda sepakbola Brasil Pele kepada Ronaldo dalam seremoni FIFA Ballon d'Or yang digelar di Zurich, Swiss pada Selasa (14/1/2014) dinihari WIB. Ronaldo mengumpulkan 27,99 persen suara, mengalahkan pemenang empat tahun beruntun sebelumnya Lionel Messi (Barcelona/Argentina) dengan 24,72 persen suara dan Franck Ribery (Bayern Munich/Prancis) 23,26 persen suara.

Berita baik yang mengembirakan ini, disambut baik oleh peminat-peminat Ronaldo di Malaysia yang mana Ronaldo adalah bekas pemain kelab gergasi inggeris Manchester United yang mempunyai ramai peminatnya di Malaysia. Walaupun seketika Ronaldo menyarung jesi MU kelab yang IBM amat-amat benci, tapi Ronaldo tetap di hati IBM. Dia mempunyai skill yang tersendiri dan tak banyak kerenah di padang. Tahniah kepada Ronaldo. Moga krier bolasepaknya di Eropah bersama kelabnya, Real Madrid terus maju dan menjadi pemain pujaan di Eropah dan dunia.

Sekian. Majulah sukan bolasepak untuk negara. Tapi....nampaknya, pasukan negara kita masih di tahap lama. Prestasinya turun naik. Rankingnya dalam Fifa juga turun naik. Sama-sama kita doakan moga satu hari nanti negara kita akan dikenali dunia di arena sukan bolasepak. Insyallah. Ikhlas dari saya ~ IBM

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA".
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...