Tuesday, January 7, 2014

LIM KIT SIANG UMPAMA KELDAI TUA, BODOH, KATA NOH..HAHAHA!!

SELASA, 07 JANUARI 2014


MARAH betui nampaknya Datuk Seri Omar sehingga menyifatkan penasihat DAP, Lim Kit Siang sebagai keldai tua. Apa tidaknya, dah bepuloh-puloh tahun sebagai wakil rakyat, masih lagi tidak memahami undang-undang berkaitan dengan pengunaan kalimah "Allah" di Selangor. Kata Noh Omar, Selangor mempunyai enakmen Agama bukan Islam (kawalan Pengembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 yang jelas melarang orang bukan Islam menggunakan perkataan Allah termasuk dalam penerbitan Bible berbahasa Melayu.

Malas IBM nak ulas panjang lebar. Untuk cerita penuh, KLIK di sini dan korang fikirlah sendiri. Sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

4 comments:

  1. Salam. Malang sekali di Malaysia Kalimah Allah ini dah jadi keliru. Mungkin kerana kerajaan BN semakin lemah mereka telah mula biadap, kurang ajar dan tak menghormati orang lain.

    Nampaknya dalam membendung penularan gejala penyebaran Kristian yang tidak mengikut batas, Singapura kedepan sedikit dari Malaysia. Adanya Harmoni Act di Singapura telah memberi pengertian yang Penganut Kristian tidak sewenang-wenang mengetuk pintu setiap Rumah Pangsa Puri supaya menganut ajaran mereka. Beberapa pergerakkan kristian telah di beri amaran supaya iangan berbuat seperti itu. Agama tanpa paksaan, biarlah mereka sendiri yang memilihnya.

    Fikir-fikirkanlah.......

    saat Jais
    www.treat-cure.com
    http://saatjais.wordpress.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'kumusallam. Itu yg PAS nak. Segala apa yg kerajaan BN semuanya x betul. Apabila kristin dah naik tocang dik kerana mendapat belaan dari Pas dan Pakatan rakyat, pihak kristian terang-terang sudah berani menghampiri org2 Islam dan telah berjaya membawa setengah dari mereka (umat Islam) utk memeluk kristian. Persoalanya?...adakah selama ini Islam menggangu-gugat dan membuli penganut agama kristian?..ada ke? Islam tidak pernah menghasut atau memaksa sesiapa memeluk agamanya. Sebelum perkara ini berpanjangan...kpd penganut kristian, hentikanlah segala provakasi dan pengunaan kalimah "Allah" di gereja2. Jgn sampai kami umat Islam hilang sabar.....

      Delete
  2. Itulah PAS bodoh..bila UMNO lemah segala2nya terheret mulai rosak..
    PAS dabik dada merekalh hebat dlm Islam..tp Allah Maha Berkuasa.. Allah SWT nk beritahu rakyat2 dn macai2 PAS.. bila UMNO lemah atau tiada inilah jadinya..

    Subhanallah.. betapa Allah nk tnjukkn selama ini UMNO yg menjadi tunjang dan tonggak memelihara kekuatan Islam.. bila UMNO lemah kekuatan membentengi Islam dr kafir juga turut jatuh lemah..

    Moga dtg pertolongan Allah.. jauhi kita dr kemurkaan-NYA..Aminn

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...