Saturday, January 18, 2014

ISU KANGKONG : CINA DAH SEMAKIN KURANG AJAR, BIADAP!!!

SABTU, 18 JANUARI 2014


MEMANG kurang ajar dah lebih-lebih cina ni. Hari-hari ada je isu yang sensitif terhadap orang-orang melayu dan agama Islam mereka (cina) cuba cetuskan. Apa yang mereka nak sebenarnya?. Mereka memang dah naik tocang, lebih dan besar kepala.  Bangsa manalah yang tak berang dan naik angin apabila isu yang remeh-temih itu mereka politikan. Isu 'kangkong' ini memang dah keterlaluan. Penjelasan Perdana Menteri tentang kangkong mereka (pembangkang) persendakan dan sekali gus mengaibkan Perdana Menteri. Tak adakah perkara lain yang mereka nak ketengahkan?...Siapa yang tak marah bila melihat gambar (seperti diatas) tu. Kan kurang ajar dan biadap namanya tu.
Ekoran dari itu, lebih 3,000 orang menyertai perhimpunan bagi mengecam tindakan biadab Anggota Dewan Undangan Negeri Machang Bubuk Lee Khai Loon dan sekumpulan penyokong DAP menyumbat kangkung ke dalam mulut patung menyerupai perdana menteri di sebuah pasar malam di Machang Bubuk pada Rabu lepas. Perhimpunan anjuran Umno Bahagian Permatang Pauh itu juga bertujuan membantah tindakan menghina Datuk Seri Najib Tun Razak dan merupakan amaran keras kepada pihak tidak bertanggungjawab yang secara berterusan menghina Melayu dan agama Islam. Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Pulau Pinang Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican (gambar atas kanan) berkata perhimpunan yang disertai Badan Bukan Kerajaan dan badan kebajikan Melayu itu merupakan amaran kepada pihak yang tidak beretika supaya jangan menghina Islam dan perdana menteri.
Kata DS Reezal, kita boleh berbeza pendapat tetapi jangan sampai menghina. Tindakan yang dilakukan oleh Adun Machang Bubuk itu bukan sahaja biadab tetapi kurang ajar. jelasnya kepada pemberita selepas menyertai perarakan lebih satu kilometer yang diadakan di sekitar Pusat Bandar Sunway, Seberang Jaya, Sabtu. Perarakan yang bermula di Pusat Sukan Sunway dan berakhir di Pasaraya Sunway Carnival itu turut disertai Setiausaha Badan Perhubungan Umno Negeri Pulau Pinang Datuk Musa Sheikh Fadzir, Ketua Umno Bahagian Permatang Pauh Mohd Zaidi Said dan barisan kepimpinan Umno Pulau Pinang. Selain melaung slogan 'Hidup Melayu' dan berselawat peserta perarakan itu juga membawa kain rentang yang mengecam perbuatan biadab itu. 

Tapi, bila difikirkan kembali, bukan salah sapa pun bila bangsa lain (pembangkang) buat provokasi/menghina sedemekian rupa. Salah kita juga. Hangat-hangat tahi ayam. Pada mulanya beria-ia penuh dengan semangat, buat laporan polis, buat sepanduk sambil berarak beramai-ramai tanda protes. Apabila mereka (pembangkang) minta maaf, minta selesaikan diluar Mahkamah (kalau kes di bawa ke Mahkamah), kita terima dan maafkan. Kononnya kita ni pemaaf dan mereka dah serik dan insaf akan perbuatan mereka.  Apa le semuanya ni? Kita orang-orang Melayu betul-betul diperbodoh-bodohkan. Apa, pemimpin-pemimpin di atas sana tu tak sedar-sedar lagi ke?...atau memang benggap dan tolol!!

Fikir-fikirkanlah kerana korang juga dapat merasakan apa yang IBM rasakan seolah-olah kita orang-orang melayu yang menumpang di negara ini. Senang-senang dibuli, dihina. Faham-fahamlah apa yang IBM maksudkan ye....sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...