Wednesday, July 27, 2011

Akhirnya Mak Syaitan ni akui langgar titah Tuanku

[DARI MEJA IBM] :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Segala-galanya sudah terlambat. Nasi sudah menjadi bubur. Walauapa pun alasan yang diberi oleh mak syaitan ni, sebagai seorang rakyat, dia tetap dianggap derhaka kepada Raja. Dia sendiri mengaku bahawa dalam titah Yang di-Pertuan Agong pada malam 3 Julai lalu, jelas Tuanku melarang perhimpunan tersebut.

Tapi, disebalik pengakuan tersebut, dia masih 'nak menegakkan benang basahnya'. Bermacam-macam alasan diberi, kononnya perhimpunan terpaksa diadakan kerana masa suntuk dan janji kerajaan benarkan penggunaan stadium tidak dipenuhi. Alasan apa ni wahai Ambiga? dan, dia juga seolah-olah nak menyalahkan Duli Tuanku kerana didalam titah Tuanku, tidak menyatakan mereka tidak boleh guna Stadium Merdeka. Piutt!! alasan yang tidak boleh diterima pakai, buang kat longkang je. Kalau nak tipu pun biarlah bertempat.

Juga, satu lagi alasan yang diberi kerana kerumitan dihadapinya dan masalah logistik serta masa yang semakin suntuk, akhirnya mereka turun di jalanan kerana mahu tukar tempat baru amat sukar apabila sudah sampai ketahap itu. Alasan lagi. Memang kamu ni Ambiga, layak di panggil mak syaitan . Dan yang kelakarnya tu, dia cuba berbohong lagi. Dia mendakwa majoriti rakyat Malaysia menyokong lapan tuntutan Bersih kerana menambah baikan sistem Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Tolong tunjukkan figure nya boleh tak? Jangan memperbodohkan rakyat semua. Apapun kamu tetap digelar 'penderhaka'. Menanti apakah tindakan kerajaan selanjutnya kepada Mak syaitan ni, ada berani kan KDN?..Menteri amaran bagaimana reaksi kamu? masih dengan amaran ke?

Tentang tuntutan dakwat kekal antara lapan tuntutan Bersih, si Ambiga kata dia boleh menguggurkan tuntutan teersebut dengan syarat mereka (Bersih) si panggil berbincang dan banyakkan pertemuan dengan mereka oleh SPR. Kalau tidak, jika hasilnya tak ada, tidak ada gunanya perbincangan. Amboi! amboi!...bunyi macam satu ugutan je!

Dan yang ini sungguh sedap di dengar. "hentikan rasuah dan hentikan politik kotor"...hohoho...hampir tersedak saya bila membaca statement dari mak syaitan ni. Kepada Ambiga, ko duduk depan cermin tu lama-lama sikit, ko tengok ke atas ke bawah, akan dapat jawapannya. Oh Ya! kalau boleh ajak Si Anwar tun sekali melamun di depan cermin. Saya rasa retak cermin tu kot. Rasuah!...nak bagi tahu kamu ni, Pakatan Rakyatlah parti yang paling kuat mengamalkan rasuah. Bersihkan Pakatan tu dulu. Dah lah...letih tangan den menaip ni. Kita jumpa di PRU ke-13 nanti. Kita tengok siapa yang betul-betul Bersih. ARYOS AMBIGA!- IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...