Saturday, July 2, 2011

Bapanya nyanyuk, anaknya pula mabuk, mabuk kuasa, mabuk harta..

DARI MEJA IBM :
ASSALAMU'ALAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi. Selama 21 tahun bapanya Tok guru Nik Aziz menerajui negeri Kelantan, kita tidak nampak perubahan dan ketambahan ekonomi yang membanggakan, malah masih di takuk lama. Rakyatnya masih ramai yang miskin, masalah sosial meningkat. Pendek kata ramai dikalangan rakyat Kelantan yang mengeluh dan merasa malu, apatah lagi Tok Guru pernah berkata bahawa negeri Kelantan adalah 'Serambi Mekah'.

Gelaran itulah yang membuatkan rakyatnya rasa muak dan mula benci kepada Pas dan perjuangan politiknya. Tapi, bila ditanya, Nik Aziz akan melenting. Maka keluarlah perkataan 'Celako, Celako, Celako'...dan dia kan mengeluarkan fatwanya sendiri yang tidak konsisten dan akan menyalahkan media, kononnya memutar belitkan kenyatannya di akhbar-akhbar.

Kini, klon Ni Aziz sudah muncul. Anaknya yang bernama Nik Abduh akan mewarisi dan mengantikan tempat bapanya bila bersara nanti. Cara dia berpolitik sebiji macam bapanya. Maklumlah baru menang bertanding Timbalan Ketua Pemuda Pas di Muktamar Pas baru-baru ini.
Inikah yang dimaksudkan oleh Nik Abduh ?..Dia tak baca paper le tu. Jangan asyik baca Harakah je..

Kononnya, Nik Abduh telah membuat kajian bahawa amalan 'Rasuah' yang berleluasa punca utama kejatuhan pelaburan Asing di negara ini disekitar 2008 hingga 2009, bukan kerana kumpulan BERSIH yang dikatakan mengugat kestabilan ekonomi dan keamanan negara.

Malah kerajaan BN dipersalahkan kerana bersifat kuku besi kerana tidak memberi ruang sewajarnya kepada rakyat untuk menyuarakan rasa hati mereka. Tuduhan yang Nik Abduh lemparkan ini merujuk kepada perhimpunan Haram BEERSIH pada 9 Julai ini.

Berbalik kepada masalah pelabur Asing yang kononnya lari dan kurang minat untuk melabur di Malaysia, kita nak tanya Nik Abduh yang bodoh lagi bangang, berapa ramaikah pelabur Asing yang telah datang melabur di negeri Kelantan sejak tahun 2009 hingga 2011?

Cubalah celikkan sikit mata tu, bacalah surat khabar, tontonlah TV, jangan butakan mata dan pekakkan telinga wahai Nik Abduh. Cuma satu saja nak nasihatkan pada Nik Abduh ni, kalau umur baru setahun jagung, jangan cuca-cuba lautan dalam nak di renangi, kelak akan lemas sendiri.

Apa yang kamu perlu buat, jaga negeri Kelantan bersama dengan bapa kamu, Nik Aziz. Jangan sampai rakyat menukar haluannya kepada UMNO/BN di PRU ke-13 nanti. Tapi..dah ada angin sepoi-sepoi yang mengatakan rakyat Kelantan akan membuat satu perubahan besar. Kita tunggu.

JOM TINGGALKAN PAS, MASUK UMNO, BUKAN SEORANG, TAPI BERAMAI-RAMAI - IBM




5 comments:

  1. Salam IBM,
    Bagi tau Nik Abduh, macam mana berlambaknya pelaburan asing kat Johor ni, begitu le banyaknya anak Kelatan yang berterabur cari makan. Agaknya PAS Kelantan memang tak mampu nak bagi kerja kat anak buah.

    ReplyDelete
  2. W'kumusalam.

    Betul tu. Bukan sahaja di Johor, di Selangor ni pun berapa ramai anak Kelantan berhijarah mencari makan. Mereka tahu di kelantan tiada apa utk mereka. Nik Abduh buta mata, buta hati, sama mcm bapanya suka mencari salah org....memang Kelantan tak mampu menujudkan kerja utk anak buahnya......kesian org2 Kelantan...

    ReplyDelete
  3. Jumod turun temurun..Perangai orang kelantan memee pelik sket..

    ReplyDelete
  4. armouris :
    Salam. Thanks for the info..:)

    ReplyDelete
  5. geramsungguh :

    Salam. Tapi keterunan Pok Nik ni lagi pelik...bila bercakapa seolah-olah dialah nabi, dialah malaikat. Hukum allah dialah sorang yg tahu....Pok Nik..Pok Nik...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...