Wednesday, April 2, 2014

AZMIN SANGGUP MENIPU DEMI UNTUK MENJAGA MARUAH NUAR BRAHIM

RABU, 02 APRIL 2014
DEMI Anwar, beliau sanggup berbohong dan kalau di suruh telanjang, IBM rasa si Azmin ni sanggup buat. Begitulah al-kisahnya Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Azmin Ali rata-rata menolak dakwaan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim menghalang beliau daripada bertanding jawatan presiden pada pemilihan parti yang akan datang. Tapi, itu hanyalah sendiwara si Azmin ni kerana telah dihalang dan diarahkan supaya tidak bertanding jawatan Presiden Parti PKR. Sebaliknya, Azmin diarah supaya mempertahankan kerusi Timbalan Presiden yang disandangkan dalam saingan enam penjuru.

Mengikut katanya, beliau memilih untuk kekal bertanding jawatan Timbalan Presiden selepas berbincang bersama rakan dalam parti. Ini bukan keputusan beliau. Beliau perlu berbincang dengan pelbagai pihak. Apa yang lebih penting adalah parti diperkukuh dalam menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14, katanya kepada pemberita di lobi Parlimen semalam. Aduhai....nampak betul sendiwara yang si Azmin ni mainkan. Memang dari prinsip politiknya, si Azmin ni tak ada telo, takut kerana telah di beri amaran oleh Nuar Brahim yang juga kekasih hatinya.

Sebelum hari pencalonan pada Sabtu, timbul spekulasi bahawa Azmin menawarkan diri bertanding jawatan Presiden, mencabar Presiden parti, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, yang juga isteri Anwar. Wan Azizah dan Anwar masing-masing bertanding merebut jawatan Presiden. Itu juga adalah lakonan dan sendiwara oleh suami-isteri yang sememangnya parti PKR adalah parti anak-beranak. Tidak ada siapa yang boleh memegang jawatan Presiden PKR selagi Nuar Brahim masih hidup. Walaupun di dalam penjara sekali pun.

Jesteru, Azmin terpaksa berbohong dan tarik balik cakap beliau dan berkata berdasarkan rekodnya dalam parti dan kerajaan Selangor sebelum ini,  akan membantu beliau mendapat sokongan daripada ahli-ahli parti untuk mempertahankan jawatannya, Timbalan Presiden. Tapi, buntut si Azmin ni dah tentu panas kerana musuh ketatnya si Khalid gagap juga bertanding jawatan Timbalan Presiden. Jadi, selamatkan jawatan Timbalan Presiden yang Azmin sandang itu? Sama-sama kita tunggu kemelut dalaman PKR siapa sembelih siapa. Tungguuuuuu. Wasallam ~ IBM 
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...