Friday, April 4, 2014

KES PENCULIKAN DI SEMPORNA : EMPAT DITAHAN POLIS UNTUK SIASATAN. MASAK KORANG!!

JUMAAT, 04 APRIL 2014

Tahniah diatas kecekapan Polis Sabah menjalankan tugas mereka sehingga berjaya menahan empat individu yang terdiri daripada tiga lelaki dan seorang wanita bagi membantu siasatan kes penculikan di Singamat Reef Resort di Semporna. Walaupun ianya hanyalah suspek, tapi dapat membantu bagi menyelesiakan kes penculikan tersebut. Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib berkata, mereka menahan empat individu tersebut pada petang Khamis untuk soal siasat. Kami mengambil kenyataan mereka dan sedang meneruskan siasatan, katanya ketika dihubungi pada Jumaat. Bagaimanapun, Hamza berkata mereka masih belum menerima sebarang maklumat penting yang boleh membantu merungkai kes itu. 

Berikutan kejadian itu, saksi memberitahu polis bahawa mereka melihat tiga lelaki bersenjata memasuki resort tersebut manakala empat lagi menunggu dalam sebuah bot kayu di bawah dek. Polis percaya tujuh lelaki bersenjata yang dipercayai anggota sebuah kumpulan dari selatan Filipina yang melakukan kegiatan culik untuk mendapatkan wang tebusan, melarikan kedua-dua mangsa ke perairan antarabangsa dan kini berada di Filipina. Seorang warga China, Gao Huayuan, 29, dan seorang pekerja resort, Marcy Darawan @ Mimi, 40,  diculik dari resort tersebut kira-kira pukul 10.30 malam, Rabu lalu.


Harap perkara ini dapat di rungkai dan diselesaikan secepat mungkin kerana isu penculikan ini telah dipolitikkan oleh pembangkang haram jadah yang tak habis-habis menyerang Kerajaan kerana mistri kehilangan MH370 masih belum terjawab, kini timbul pulak cerita baru. Semalam Perdana Menteri, Datuk Seri Najib tun Razak menyuarakan pandangan beliau kemungkinan ada pihak yang ingin mengeruhkan lagi perhubungan antara Malaysia dengan China, apa lagi, rioh dan lantang pembangkang mengkritik akan kenyataan Perdana Menteri.

Biasalah tu. Pembangkang di Malaysia ini bukanlah pembangkang yang ingin memaju dan menaikkan nama Malaysia di kaca mata dunia, tapi pembangkang di negara ini adalah pembangkang haram jadah yang ingin memusnahkan negara kita yang tercinta ini. Sepatutnya di dalam keadaan terkini tentang isu kehilangan pesawat MH370, pembangkang berganding bahu bagi membantu Kerajaan, tapi tidak. Mereka mengambil kesempatan menggunakan blogger-blogger anti kerajaan mereka menghentam dan membusukan nama negara dan Kerajaan Malaysia. Memang sial punya pembangkang. Wasallam ~ IBM

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...