Sunday, April 24, 2011

Kenyataan Setiausaha PAS membuat Azmin jadi 'SEWEL'

ASSALAMUALAIKUM SEMUA PARA PEMBACA YANG DIHORMATI.

PAS KAJI VIDEO SEKS MELIBATKAN KETUA PEMBANGKANG. JOM BACA ISU YANG SEMANGKIN HANGAT INI :


"Pimpinan perlu akur dengan kerangka besar agenda bersama PR. Jangan jadi jaguh kampung yang tidak lagi relevan tapi mahu perhatian." - Azmin Ali

"Kalau bukan Anwar, bagaimana? Tetapi jika terbukti dialah pelakunya, barulah kita nyatakan penderian kita nanti." - Mustafa Ali


SHAH ALAM - Kenyataan Datuk Mustafa Ali kelmarin yang membayangkan kemungkinan masa depan Pas dalam pakatan pembangkang bergantung pada keputusan siasatan kes video seks yang pelakunya didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim menimbulkan rasa tidak senang hati Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

Ahli Parlimen Gombak itu dalam laman :twitter:nya, semalam mempersoalkan tindakan Setiausaha Agung Pas itu membuat kenyataan secara terbuka kerana seolah-olah mahu menyinggung perasaan PKR dan Anwar.

Katanya, rakyat mahukan penjelasan daripada kenyataan yang dikeluarkan terutama kepada media massa yang dikuasai UMNO agar tidak dimanipulasi.

"Apakah benar Mustaffa Ali keluar kenyataan begitu untuk menying�gung PKR dan DSAI (Datuk Seri Anwar Ibrahim)? Rakyat menuntut penjelasan.

"Pimpinan perlu akur dengan kerangka besar agenda bersama PR. Jangan jadi jaguh kampung yang tidak lagi relevan tapi mahu perhatian," katanya yang dipetik dari twitternya, semalam.

Beliau mengeluarkan kenyataan itu dalam tiga entry yang menggambarkan PKR tidak senang dengan kenyataan itu.

Kelmarin, Mustafa dalam sidang akhbar Pas berkata akan menyatakan pendirian partinya sekiranya terbukti pelakunya adalah pemimpin seperti yang dimaksudkan selepas siasatan polis.

Katanya, Pas melihat isu tersebut dengan serius dan akan menilai secara mendalam sebelum sebarang kenyataan mengenainya diputuskan.

ISU YANG SEMANGKIN HANGAT. INI AKAN MENGUGAT SETIAKAWAN ANTARA PAS DAN PKR. APA PULA KOMEN PEMIMPIN-PEMIMPIN BARISAN NASIONAL :-

"UMNO tidak pernah menolak sebarang perbincangan terutama membabitkan penyatuan dnan kebaikan orang melayu, tetapi PAS yang bersetuju dengan cadangan mengadakan perbincangan. Tidak guna membazirkan masa, wang ringgit serta buah fikiran demi kepentingan diri sendiri dan parti politik, adalah lebih baik memikirkan jalan penyelesian." ketua penerangan UMNO, Datuk Maslan.

"Pemuda UMNO mengalu-alukan sekiranya PAS bersama Barisan Nasional (BN) bagi melayu dan kepentingan semua rakyat di negara ini. Parti Komponen BN tidak perlu bimbang sekiranya perkara ini terjadi, ia memberi kebaikan kepada BN, bukan sahaja kepada orang Melayu, tetapi kepada semua rakyat di negara ini, " - Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin.

MOGA APA YANG DI LUAHKAN OLEH KEDUA-KEDUA PEMIMPIN-PEMIMPIN BN ITU MENDAPAT RESPON YANG BAIK DARI PAS. JIKA PKR MENOLAK SEMUA ITU, PESYAITANKAN MEREKA. PAS, BUATLAH KEPUTUSAN MENGIKUT FAKTA, BUKAN MENGIKUT NAFSU SYAITAN SEPERTI PARA PEMIMPIN PKR. SELAMAT MAJU JAYA, MOGA IANYA BERHASIL. IKHLAS DARI : IBM.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...