Monday, April 25, 2011

Pok Nik kata Kelantan hebat dibawah "PakatanHaram".??

"Mereka pertikai Pakatan, sila datang Kelantan lihat sendiri." - Nik Aziz


ASSALAMUALAIKUM SEMUA.

Betul ke Kelantan lebih baik di bawah Pakatan Rakyat, lebih baik dari pemerintahan BN dulu..?
Mai kita baca apa Pok Nik kata,....bukan saya kata....

KUALA LUMPUR, 25 April Di sebalik desas-desus pilihan raya umum ke-13, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini mengundang pihak mempertikaikan kerajaan Kelantan agar datang sendiri termasuk menghadiri kuliah Jumaat untuk mendapatkan gambaran sebenar tentang pentadbiran negeri itu.

“Menjelang pilihan raya umum ke-13, kami menjemput anda semua untuk datang ke Kelantan dan menyaksikan sendiri bagaimana Pakatan Rakyat melalui PAS memerintah Kelantan,” kata Mursyidul Am PAS (gambar) ini.

“Dan, bandingkan sendiri dengan negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional (BN), apakah benar Kelantan seperti mana yang dilaporkan media milik BN... anda semua boleh datang dan menilainya sendiri,” kata Menteri Besar Kelantan dalam laman Facebooknya hari ini.

Selain itu, kata Nik Aziz, pihak yang mempertikaikan pencapaian kerajaan negeri Kelantan boleh menemuinya pada program Medan Ilmu, Kota Baru Jumaat ini.

“Anda dialu-alukan untuk datang ke Medan Ilmu pada pagi Jumaat,” kata beliau yang mengetuai pentadbiran kerajaan negeri sejak 1990.

Kerajaan negeri Kelantan di bawah pimpinan PAS telah menjadi pertikaian dan bahan serangan Umno-BN sejak sekian lama.

Terbaru Pengerusi Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed membidas kerajaan negeri Kelantan kerana menutup pintu rundingan dengan 415 peniaga Pasar Lama Majlis Perbandaran Kota Baru (MPKB) dan Arkde Uda.

Mustapa berkata kerajaan negeri Kelantan tidak bertimbang rasa kerana enggan memberikan peluang kepada peniaga berunding dengan mereka bagi menyelesaikan kemelut yang dihadapi.

Selain itu, Umno Kelantan sebelum ini juga mendakwa kerajaan negeri Kelantan tidak bersih ekoran pendedahan yang dibuat Utusan Malaysia mengenai loteri “big sweep” dan juga aktiviti pelacuran di negeri itu.

Malah penghujung tahun lalu, Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali menggesa Nik Aziz supaya meletakkan jawatan sebagai menteri besar.

Ibrahim berkata gesaan itu berikutan keadaan kesihatan Nik Aziz yang sering terganggu dan gagal membawa sebarang perubahan biarpun telah lama mentadbir negeri itu.

Beliau berkata, sudah sampai masa Nik Abdul Aziz mengundurkan diri bagi mengelakkan rakyat di negeri ini terus ditindas dan tidak mendapat hak mereka seperti mana yang dinikmati di negeri-negeri lain.


SAYA BARU BALIK DARI KELANTAN MINGGU LEPAS. SEMPAT SINGGAH DI KOTA BAHRU, TIADA APAPUN YANG DAPAT DIBANGGAKAN, TIADA APA YANG CANGGIH DAPAT DILIHAT DISANA. INI, BERMAKNA POK NIK SYOK SENDIRI. APA YANG ADA DI KOTA BHARU ADALAH HASIL PENINGGALAN SEMASA BN MEMERINTAH DULU. DASAR PAS KAKI KELENTONG. BILA KETUANYA KAKI KELENTONG, ANAK-ANAK BUAHNYA PUN TURUT KELENTONG. MENULIS BERDASARKAN FAKTA DAN BUKTI, TIADA PEMBOHONGAN DI SINI. IKHLAS DARI : IBM

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...