Sunday, April 3, 2011

PR Sarawak : BN makin yakin, PR makin tertekan

Assalamualaikum.

Pakatan rakyat (PR) sudah mula rasa nak demam bila menjelangnya PR Sarawak. Kesefahaman yang tidak pernah ujud di antara mereka sudah ketara. Tapi. BN jangan terlalu merasa yakin. Tingkatkan usaha, turun padang, bantuan hari di ulur dan teruskan pembangunan di kawasan2 terpencil di sana. Insyallah, BN sentiasa di hati rakyat Sarawak.

Pelepasan kitab Injil dalam bahasa Melayu yang ditahan, pergeseran melibatkan Parti Keadilan Rakyat dan Parti Nasional Sarawak (SNAP), dan curahan bantuan dan projek ke Sarawak menjadikan Barisan Nasional semakin yakin hadapi pilihan raya negeri itu.

Walaupun menjejaskan pemerintah sejak awal, tindakan melepaskan Injil yang ditahan ketika pilihan raya semakin dekat dilihat mampu meredakan kemarahan penganut Kristian terbabit di Sarawak.
Perselisihan merebut kerusi melibatkan PKR dan SNAP yang tidak selesai lagi juga mampu menjejaskan peluang Pakatan Rakyat menunjukkan prestasi yang baik dalam pilihan raya ini nanti, walaupun DAP dijangka tidak terjejas.
Sejak awal Mac lalu, gandingan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menunjukkan perhatian terhadap Sarawak.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...