Thursday, July 31, 2014

GEMPAR!! DALAM DAPIG PUN ADA YANG TAK SETUJU AZIZAH JADI MB SELANGOR...DAP APA CERITA?

KHAMIS, 31 JULAI 2014

KEMELUT DALAM PAKATAN BERTERUSAN....
SEDANG DAPig menyuarakan rasa marahnya apabila Khalid Ibrahim masih berdegil tidak akan melepaskan jawatan Menteri Besar, rupa-rupanya ada juga di kalangan pemimpin atasan DAP yang tidak bersetuju Wan Azizah bagi menggantikan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar. Nak tahu siapa? Tu..tu..gambar yang kat atas tu. Pemimpin Melayu DAP yang terakhir kot. Apabila pemimpin-pemimpin DAP menyatakan sokongan sebulat suara ke atas rancangan PKR melantik Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor yang baru, tiba-tiba ada pulak suara pemimpin DAP yang tidak setuju. 

Perkara ini dapat di korek oleh Berita Harian apabila Naib Pengerusi DAP, Senator Ariffin Omar (Gambar atas) yang tidak bersetuju dan menyifatkan rancangan tersebut sebagai usaha yang tidak masuk akal. Ini, katanya, kepentingan rakyat harus dititik berakkan dalam pelantikan mana-mana individu bagi mengisi jawatan itu. Walaupun ia adalah pandangan peribadinya, tapi ianya mempunyai makna yang mendalam dan kita boleh ambil kira bahawa tidak ada sepakatan langsung dalam DAP dan Pakatan yang kini semakin bergolak dan terus bergolak.

Adakah pandangan peribadi Senator Ariffin ini akan di ambil serius oleh Pemimpin atasan DAP dan Senator Ariffin akan di panggil atau dipecat dari parti DAP? Sama-sama kita tunggu kerana kemelut dalam Pakatan ini akan menghancurkan mereka sendiri dan dan berharap dik kerana persengketaan yang dimulakan sendiri oleh Anwar Ibrahim menjurus kepada Pilihan Raya Negeri (PRN) kerana kemungkinan Khalid Ibrahim akan membubarkan DUN Selangor jika diperkenankan oleh Duli Sultan Selangor. Apabila ini berlaku, IBM rasa, Khalid lah orang yang amat-amat berasa lega dan Anwarlah orang yang akan terus berduka-lara kerana 'Langkah Kajang'nya gagal dan terus gagal. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...