Friday, September 12, 2014

HABUAN BESAR ANWAR 'TERBANG MELAYANG' BILA KHALID MUKTAMADKAN PERJANJIAN AIR SELANGOR HARI INI. HUHUHU!

JUMAAT, 12 SEPT 2014

SUMBER : 
PELUANG Anwar untuk meraih keuntungan didalam isu penstrukturan air Selangor melayang bak ditiup angin. Apa tidaknya kerana hari ini Kerajaan negeri akhirnya memuktamadkan pelan penstrukturan semula air Selangor selepas proses tandatangani perjanjian dengan kerajaan persekutuan di Putrajaya. Majlis itu berjalan lancar meskipun ada pihak yang meragui perjanjian tersebut kerana status Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar yang kini berada di dalam proses transisi sekarang. Majlis tersebut berlangsung di Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air dengan menterinya Datuk Seri Dr Maximus Ongkili dan Khalid sendiri menandatangani perjanjian persefahaman (MoU) itu. Setiausaha Akhbar Khalid, Arfa'eza Abdul Aziz memuat naik dua gambar di akaun Twitternya menunjukkan Khalid dan Maximus berjabat tangan. 

Ini adalah satu diantara sebab mengapa Anwar dan rakan-rakan kongsinya dalam Pakatan Haram beria-ia nak 'terajang' Khalid Ibrahim dari jawatan Menteri Besar Selangor kerana kononnya, Anwar juga ada berkepentingan di dalam isu penstrukturan air Selangor ini. Jadi, apabila Khalid Ibrahim tidak mendengar cakap, maka Anwar tidak punya lain pilihan memaksa Khalid letak jawatan. Tapi, Khalid bukannya bodoh. Walaupun beliau didesak dan di asak depan belakang, namun beliau tidak mahu mengalah. Akhirnya, pihak Istana terpaksa masuk campur dan isu perlantikan Menteri Besar baharu masih lagi belum selesai. Kita lupakan pasal isu MB Selangor tersebut kerana IBM yakin Anwar sudah pasti akan 'meraung' kerana segala perancangannya di Selangor ini serba tak menjadi. Nak jadikan bininya MB pun dapat banyak halangan, 'langkah Kajang' pun tak menjadi.

Pendek kata, Anwar gagal...gagal dalam mengejar cita-citanya terutama untuk menjadi 'Perdana Menteri'. Pandapat IBM, mungkin tuhan tak izinkan kerana sikap angkuhnya, tamak-halobanya, penipu besar dan hobinya yang suka 'meliwat' juga telah banyak menyusahkan rakyat dan negara. Maka, tuhan tidak izinkan, mungkin Anwar terlalu banyak buat dosa. Yang pasti, Anwar akan merangkok dalam penjara di Sungai Buloh tak lama lagi. Tungguuuuu!. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...