Thursday, September 4, 2014

TINDAKAN TEGAS HARUS DIAMBIL TERHADAP CINA GAMPANG GUAN ENG NI!

KHAMIS, 04 SEPTEMBER 2014

SUMBER :
Polis didesak segera mengambil tindakan tegas terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang cuba mempertahankan Pasukan Peronda Sukarela (PPS) meskipun pertubuhan itu tidak sah. Ketua UMNO Bahagian Bagan Serai, Datuk Sham Mat Sahat berkata, tindakan Guan Eng mencabar Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berhubung isu tersebut juga disifatkan sebagai keterlaluan dan biadab. Dakwanya, tindakan Guan Eng itu boleh membawa kepada bibit-bibit perpecahan dalam kalangan masyarakat majmuk di negara ini. "Tidak perlu untuk Guan Eng menubuhkan pasukan keselamatan khas di negeri tadbirannya kerana perbuatan itu seolah-olah cuba mempertikaikan kewibawaan pasukan polis dan agensi keselamatan lain. "Agensi keselamatan sedia ada yang telah ditubuhkan kerajaan sudah mencukupi untuk menangani isu-isu berkaitan, selain memelihara kesejahteraan negara," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas mengadakan perhimpunan aman bersama lebih 100 ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Parlimen Bagan Serai di pekarangan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kerian, dekat sini hari ini. Selain UMNO Bahagian Bagan Serai, NGO lain yang turut membuat laporan polis adalah Kelab Kulaan Malaysia; Kelab Rekreasi dan Sukan Selinsing (Krisbes) serta Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Bagan Serai. Yang turut membuat laporan Pasukan Bekas Tentera Bagan Serai; Pertubuhan Kebajikan Islamiah dan Dakwah Malaysia (Pekida) Kerian; Persatuan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung(JKKK) Parlimen Bagan Serai; Sekretariat Rakyat Setia Malaysia(Setia) dan Yayasan Masjid Parlimen Bagan Serai.

Mengulas lanjut, Sham memberitahu, perhimpunan berkenaan adalah bertujuan menyatakan sokongan kepada Khalid dan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) di seluruh negara. "Dalam pada itu, kami berpendapat bahawa satu peruntukan undang-undang yang lebih tegas perlu digubal bagi memastikan tiada individu bertindak biadab terhadap penjawat awam sewenang-wenangnya," jelas beliau.

P/S ~ IBM setuju dengan kenyataan ketua UMNO Bhg Bagan Serai supaya polis bertindak terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang yang kurang ajar, keterlaluan dan biadap. Tangkap dan kenakan tindakan akta hasutan dan campakkan Cina haram jadah tu  ke dalam penjara. Babi punya cina. Puiiiii!. Wasallam. Marah..marah jugak, salam..salam jugak. ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...