Tuesday, September 15, 2015

SEMEMANGNYA TUN MAMAK MAHATHIR SUDAH LUPA, MUDAH LUPA.

SELASA, 15 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA
MEMANG sah Tun Mamak Mahathir sudah lupa dan mudah lupa. Beliau kata Yahudi dan Amerika Syarikat akan ketawa sekiranya melihat orang Islam saling bunuh-membunuh sesama sendiri kerana perbezaan pendapat. Mesej yang bekas Perdana Menteri Tun Mamak Mahathir cubakan katakan disini ialah rakyat negara ini, Malaysia akan saling bunuh-membunuh kerana terdapat perbezaan pendapat. Tapi, Tun Mamak Mahathir lupa, dialah punca segala-galanya jika perkara ini benar-benar berlaku. Tun Mamak Mahathir dilihat menjadi dalang melaga-lagakan rakyat di negara ini. 
Mamak kutty ini memang sudah lupa. Dalam lupanya itu, beliau sempat berkata hal ini akan terjadi sekiranya orang Islam terlalu menekankan perbezaan antara mereka. Orang Islam berbunuh sesama sendiri. Yang gelak ketawa puak Yahudi dan AS. Itu di negara luar, tapi di Malaysia ini bangsa Cina, iaitu Cina DAPigs  yang juga diiktiraf sebagai Yahudi Asia sedang ketawa besar. Mereka (bangsa Cina) ketawa kerana orang Islam sudah buat kerja mereka. Orang Islam dinegara ini sudah  mula berpecah. Ini yang Tun Mamak sudah lupa. Dan...itu yang Mamak Mahathir mahukan. 
Disamping itu, beliau sempat membuat perbandingan mengenai percakaran antara golongan Syiah dan Sunni. Tun Mamak Mahathir menyatakan bahawa seseorang itu tidak mempunyai hak untuk menuduh seseorang itu bukan Islam hanya berdasarkan penampilan dan fahaman yang dipegang. Yang hairanya tu Mamak Mahathir pandai pulak mengucapkan rasa syukur kerana keadaan sama tidak berlaku di Malaysia. Tapi, sedar tak apa yang beliau lakukan sekarang ini, merapu, meroyan sana-sini mengkritik pentadbiran DS Najib dan bersekongkol dengan pembangkang semasa kumpulan BERSHIT 4:0 berdemo pada bulan yang lepas. DS Najib tu bukan pemimpin Islam ke? IBM yakin pergaduhan boleh berlaku diantara kaum dinegara ini. Ini kerana gara-gara Tun Mamak yang sudah hilang punca dan nyanyuk. 
Maka, IBM menyeru Tun supaya berhenti membuat tuduhan yang tidak berasas serta menyerang DS Najib. Tun sepatutnya menasihati rakyat di negara ini supaya tidak mengikut contoh perselisihan fahaman agama seperti yang berlaku di Timur Tengah. Permusuhan di negara Arab sangat hebat hingga ada berbunuhan. Mereka berperang dan berbunuh sesama Islam, walhal mereka semua mengucap dua kalimah. Kalau benar-benar perkara ini berlaku di negara ini, siapa yang rugi? dan siapa yang akan ketawa? Wasallam. Dari saya ~ IBM
"AKU MUDAH LUPA, KATA MAMAK MAHATHIR"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...