Saturday, September 5, 2015

PENGERUSI 'BERSHIT 2.0' NONYA CHIN AKAN DIDAKWA RABU DEPAN. AMBIK KAU!!

SABTU, 05 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA

TAHNIAH kepada pihak yang berwajib kerana akan mendakwa Pengerusi Bersih 2.0, nonya Maria Chin Abdullah Rabu depan kerana terlibat dalam Himpunan #KitaLawan pada 28 Mac lalu. Orang orang seperti nonya Maria ini memang patut didakwa secepat mungkin. Beliau dan pemimpin-pemimpin Bershit yang lain memang patut didakwa. Mengikut sumber terdekat, turut bakal didakwa adalah Ahli Parlimen Bayan Baru, Sim Tze Zin serta dua aktivis iaitu Fariz Musa dan Mandeep Singh. Semua akan didakwa di bawah Akta Perhimpunan Aman (APA). Polis telah memaklumkan nonya Maria akan didakwa di mahkamah kerana menyertai himpunan #KitaLawan. 

Beliau akan didakwa di bawah Seksyen 4(2)(c) Akta Perhimpunan Aman," Tujuan Himpunan #KitaLawan diadakan bagi mendesak pembebasan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dari penjara di mana beliau menjalani hukuman untuk kes liwat, dan menuntut peletakan jawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Berlangsung pada 28 Mac yang mana hari sama majlis perkahwinan anak perempuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Himpunan itu juga sebagai menyatakan penentangan terhadap cukai barangan dan perkhidmatan (GST) 6% dalam agenda perhimpunan hari itu. 

Beberapa pemimpin politik pembangkang dan aktivis ditahan dalam beberapa siri himpunan #KitaLawan, antaranya bekas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, Naib Presiden PKR, Tian Chua, Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli, ADUN Teja Chang Lih Kang, ADUN Simpang Pulai Tan Kar Hing dan aktivis Hishamuddin Rais, Michael Tamil, Gan Zhi Mou, Chee Chu Sang dan Yong Ming Chong. Tahniah PDRM kerana menahan mereka-mereka yang terlalu melampau serta mencabar kerajaan yang sedia ada. Kepada pihak Mahkamah, sekalung tahniah kerana mendakwa mereka. Dakwa jangan tak dakwa. Mereka-mereka seperti 'sampah-sampah' dijalanan. Sentiasa berterbangan di mana-mana. Maka, sudah tiba masanya sampah-sampah ini dibersihkan walaupun mereka menggangap diri mereka terlalu BERSIH. Tapi, hakikatnya mereka adalah 'BERSHIT'. Wassalam. Ikhlas dari saya ~ IBM

"INGAT KUNING INGAT BERSHIT MUSUH NEGARA"

3 comments:

  1. Replies
    1. ibm ~ Rahim Satria,

      Teruskan lah. Jumpa pd 16 September di Jalan Bukit Bintang dan Pekeliling Street. Golombang merah membuka langkah....

      Delete
  2. Dakwa dakwa jgk...pastikan lekat...jgn nk manghobihkn boreh jo....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...