Monday, September 21, 2015

PAK SAMAD 'JANGGUT' BARUA DAPIGS??

ISNIN, 21 SEPTEMBER 2015
Salam, Salam 1 Malaysia, Salam Sejahtera, Salam Perpaduan Dan Salam Sehati Sejiwa
NAMPAK je gah si janggut putih ni. Digelar pula sebagai 'Sasterawan' negara. Tapi, hati dan mulut macam longkang. Busuk. Memang betul apa yang dikatakan oleh Setiausaha Agung Persekutuan Silat Kebangsaan Malaysia (PESAKA), Datuk Megat Zulkarnain Omardin mendakwa Sasterawan Negara, A Samad Said ini telah digunakan oleh DAPigs kerana mengeluarkan kenyataan bahawa seni mempertahankan diri silat Melayu hanya khazanah untuk persembahan sahaja. Megat Zulkarnain berkata kenyataan Samad itu memberi penghinaan kepada besar kepada pengamal seni silat di negara ini. Sah, mulut longkang A Samad Said datang dan pergunakan DAPigs. 
IBM yakin, ramai pengemar dan ahli-ahli silat dinegara ini marah apabila A Samad Said menyatakan sedemikian rupa. Apakata kalau Datuk Megat cabar si janggut putih, a Samad Said berentap dan bersilat. Kita tengok handal ke tidak si tua bangka ni. IBM juga merasakan dengan kenyataan itu secara tak langsung beri penghinaan besar kepada seni silat kerana katanya ini bukan zaman silat. IBM amat-amat bersetuju dengan kenyataan dari Datuk Megat Zulkarnain. Si pak janggut Samad ini seharusnya melihat pengiktirafan yang diberikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang mengangkat seni mempertahankan diri secara rasmi di Malaysia. 
Bagi IBM, Pak Samad ini harus di ajar. Bagi sebiji kat muka dia tu, baru dia tahu adakah seni silat  ni hanya khazanah untuk persembahan sahaja atau sebaliknya. Dia mencabar tu. Dia (Pak Samad) bercakap bagi pihak DAPigs, sememangnya Pak Samad ini 'barua' dan tali barut DAPigs. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUDIHATIKU.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...