Friday, September 25, 2015

MCA PARTI 'TIN KOSONG'. CAKAP TAK SERUPA BIKIN

JUMAAT, 25 SEPTEMBER 2015
Salam Jumaat, Salam Aidil-Adha, Salam 1 Malaysia, Salam Sejahtera, Salam Perpaduan Dan Salam Sehati Sejiwa
MCA hanya pandai bercakap, berkokok diluar. IBM ibaratkan parti yang mewakili orang Cina ini MCA, adalah sebuah parti yang 'cakap tak serupa bikin'. Cakap-cakap pemimpin-peminpin tidak lagi diterima pakai oleh orang-orang Cina. Kebanyakanya sekarang, orang-orang cina sudah mula beralih pandang dan menyokong DAPigs, terutama generasi 'Y'. Maka, apabila pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) daripada MCA yang cuba menasihati dan mahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menghentikan segala perhimpunan selepas ini kerana ianya merupakan satu ancaman kepada keharmonian negara. MCA memang banggang. Adakah perhimpunan yang dimaksudkan oleh MCA itu kehendak Perdana Menteri?
Suara dari Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai yang menyatakan bahawa sebarang perhimpunan jalanan yang dianjurkan akan mencetuskan keganasan apabila pihak ekstremis cuba melakukan konfrontasi mendesak satu- sama lain membawa kepada pergaduhan. Memang betul. Tapi, apakah peranan MCA didalam hal ini? Takkan Perdana Menteri sahaja yang dipersalahkan. Apa peranan MCA pula sebagai parti komponen di dalam BN? Tidakkah MCA sedar himpunan BERSHIT 4:0 baru ini di domansi oleh kaum-kaum Cina. Lebih 99% peratus yang keluar adalah bangsa Cina. Selebihnya bangsa melayu dan India dan lain-lain. 
Kalau MCA melihat situasi seperti itu kesan kepada  perpaduan negara dan mencemarkan nama Malaysia di peringkat antarabangsa, MCA harus bangkit, berkerjasama dengan Kerajaan, bukan dengan hanya menyunding jari kepada Perdana Menteri. Dan, jangan cakap tak serupa bikin. MCA juga harus mencari jalan bagaimana hendak mengambil kembali hati kaum-kaum Cina yang kini kian hari meninggalkan MCA. Apa puncanya? MCA sahaja yang tahu. MCA jangan seperti 'tin kosong'. Cakap sahaja pandai, tapi tak boleh pakai.
Seperti yang kita semua tahu, 'himpunan rakyat bersatu' yang diadakan pada 16 September lalu adalah bagi tujuan mempertahankan maruah Melayu dan pemimpin negara. Ianya bukan 'rasis' seperti yang di war-warkan oleh pembangkang. Kalau nak dibandingkan dengan himpunan BERSHIT 4:0  hujung bulan lalu dua hari pulak tu memang jelas 'rasis', menuntut Perdana Menteri letak jawatan dan ianya juga merupakan perhimpunan untuk mengulingkan kerajaan. Jadi, apa peranaan MCA pada masa itu? Kenapa MCA diam membisu malah menggalakan ahli-ahlinya menyertai perhimpunan BERSHIT 4:0.
Oleh itu, kepada MCA, IBM sarankan supaya buat kerja, jangan menuduh sebarangan. Jangan cuba-cuba nak jadi hero mendesak Perdana Menteri buat yang bukan-bukan. Jangan hanya nampak kain orang lain koyak, sedangkan kain sendiri lebih teruk koyaknya. Dan, sekali lagi IBM ingatkan kepada Presiden MCA supaya mengkaji kenapa kaum-kaum Cina sudah mula hilang kepercayaan terhadap kepimpinan MCA? 
Kenapa DAPigs yang menjadi pilihan mereka sekarang ini. Padahal, bukan kerajaan tidak membantu kaum-kaum Cina dinegara ini. Ini bererti, MCA mempunyai masalah dalam parti yang agak kritikal. Fikir-fikirkanlah wahai MCA. Sekiranya MCA tidak lagi rasa selesa bersama Barisan Nasional (BN), silakan keluar. Tak menjadi kudis bagi kami semua. Silakan BERAMBUSSSS!!! Sekian dari saya ~ IBM#PJUtetapdihatiku.
"TANPA MCA BARISAN NASIONAL BOLEH BERJAYA MEMIMPIN NEGARA"

2 comments:

  1. Replies
    1. ibm~gabenor johor

      Salam,

      Betul tu. Malah MCA ni dianggap 'gunting dlm lipatan'. Segala rahsia k'jaan disalurkan kpd bangsanya Cina DAPigs....itu sebab rahsia k'jaan selalu bocor. Singkirkan MCA dari BN lagi baik.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...